knieen teveel naar buiten...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

knieen teveel naar buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 19:31

hey,

ik heb een vraagje over de houding van je benen met rijden. ik vraag me af of er mensen zijn die zich in het volgende stukje herkennen of nog goede tips hebben.

ik draai met rijden mijn knieen te veel naar buiten. hierdoor wordt mijn hele zit beinvloed, en dat vind ik erg vervelend. ik weet wel zeker dat het probleem bij mijn knieen ligt, want als dat wel goed gaat, gaat de rest ook goed.

ik heb moeite mijn benen naar binnen te draaien, hou het simpelweg niet vol maar ook de beweging uit mezelf maken vind ik al moeilijk. (als iemand anders mijn been voorzichtig 'draait', snap ik het gevoel wel, gaat het wel beter... Verward ) ik heb al van alles geprobeerd, zonder beugels, met dressuurzadel, kranten tussen knieen, enz. het verbetert hierdoor wel iets, dat merk ik wel, en ook aan de spierpijn de dagen erna merk ik dat er verschil is. toch helpt het niet goed genoeg, ik merk zo weinig verschil met rijden zelf... ook al rijd ik meestal maar één of twee keer in de week gemiddeld, gezien hoe lang ik hier al mee bezig ben, zou ik zeker weten meer vooruitgang moeten zien tijdens het rijden.

ik vraag me af, kan dit dan een lichamelijke oorzaak hebben? want dan zou ik volgens mij juist helemaal geen verbetering moeten zien, maar dat zie ik dus wel, alleen (relatief) te weinig. ik loop wel met mijn voeten ietsje naar buiten als ik gewoon loop (doe dat met fietsen dan weer niet.. Verward ), maar probeer daar nu dus ook op te letten...

wie weet raad met mijn 'gekke' verhaal?

groetjes,

m

Tzatzi

Re: knieen teveel naar buiten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:32

Dat je je knieën naar buiten brengt wordt veroorzaakt doordat je je tenen naar buiten draait. Dus tenen naar binnen draaien en hakken laag.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 22:36

jaa!! tenen naar binnen draaien, das ook moeilijk...

zelfs als het me een beetje lukt mijn knieen naar binnen te draaien, gaat dat lastig..

ik weet niet, tis ook moeilijk uit te leggen...

bedankt voor de reactie in elk geval!!

groetjes, m

Wishfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:17

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik draai altijd meteen m'n bovenbeen/knie naar binnen (naar het zadel toe) en steek dan als het ware m'n voeten af (met m'n tenen naar binnen). Daarna weer terugdraaien, tenen naar binnen hak naar beneden en mijn knieen liggen netjes aangesloten. Ik weet niet of het bij jou werkt, je kunt het in ieder geval proberen...

(als je het begrijpt tenminste Bloos Knipoog Haha! )

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 13:45

ik begrijp hem hoor.. Haha!

geen idee of het werkt, zal het eens proberen, bedankt voor de tip!!

groetjes, m

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:01

Ik leer juist van m'n instructie dat ik m'n knieen niet aan het zadel moet drukken, zo "klem" ik de schouders van m'n paard vast en kan ze niet goed lopen.
Het is natuurlijk ook niet goed als je knieen heel erg afsteken, probeer idd je tenen naar binnen te draaien. Ga geen kranten oid tussen je knieen doen zodat je ze vast moet klemmen want dan hinder je het paard alleen maar in de schoudervrijheid.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:44

Klemmen is ook niet goed, je been moet ontspannen aan je paard liggen, nooit je bovenbenen aan het zadel klemmen.

Je beugels een gaatje langer werkt ook niet?
Wat je ook kan doen zijn beugels kopen met zo'n ophoging aan de buitenkant, die stimuleren je tenen naar binnnen te houden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 19:26

klemmen is inderdaad niet goed, maar het was om het goede te 'voelen' zeg maar.. ging ff niet om het paard maar om mij.. Bloos Haha!

ik rijd met vrij lange beugels, dan gaat het inderdaad iets beter, maar nog niet goed genoeg...

bedankt in elk geval weer...

gr, m

en oh, ik heb geen eigen paard... maar ik vind het wel belangrijk..

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:25

ik had hier zelf ook heel veel last van
wat bij mij heel goed gewerkt heeft, is dat als je op t paard zit, dat je even achter in het zadel gaat zitten, dus niet in het diepste punt, je heb je voeten gewoon in de beugels, en dan schuif je naar voor tot je in het diepste punt zit.
op die manier lagen mijn benen veel beter tegen het zadel en was het een stuk makkelijker om me tenen en hakken goed te houden, zonder dat het echt kracht kost.
k hoop dat je er wat aan hebt en dat je het snapt Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:27

wij leerden altijd onze benen lang te maken en tegen het zadel aan te leggen door bierviltjes tussen je knieeen te leggen. niet gaan klemmen hoor, maar alleen zorgen dat je het viltje ertussen houd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:12

ik zal de tip eens uitproberen, bedankt!

en over die viltjes, ik deed wel eens iets soortgelijks met kranten. dit maakte mij wel bewuster van mijn houding, maar het hielp niet dusdanig veel. bedankt in elk geval!

gr, m