Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Bella_Donna schreef:ff tandjes laten kijken? heeft er vaak ook iets mee te maken hoeft niet maar als je te laat bent kunnen ze (als die haken heeft) de haken niet helemaal meer verwijderen... toch ff na laten kijken voor de zker heid

.
despringer schreef:trek hem er door heen en daarna gelijk los laten en door laten lopen
mischien komt er een botsplinter over een week of 4 a 5 wip de botsplinter er uit en dan 3 dagen koolstof monoxide er op spuiten en het is weer dicht en je hebt er nooit meer last van

despringer schreef:trek hem er door heen en daarna gelijk los laten en door laten lopen
mischien komt er een botsplinter over een week of 4 a 5 wip de botsplinter er uit en dan 3 dagen koolstof monoxide er op spuiten en het is weer dicht en je hebt er nooit meer last van
(ben ik nu ook heel hard mee bezig
)
(een van de achterbenen, weet alleen ff niet meer of dit links of rechts is) Kafue schreef:Bitten helpen inderdaad niet. Probeer hem juist en duidelijk te rijden, denk aan het ritme van de beweging en vooral maar ook bovenal werk niet terug met de binnenhand dat is een veel geziene fout waardoor je in de hand werkt dat het paard het bit gaat vastpakken.
Zoek de oplossing dus niet in bitten, hulpteugels en dergelijke maar zoek hem in je eigen rijkunst. Goede instructie zoeken is ook belangrijk.
juist

More schreef:bedankt voor jullie reacties! Ik ben druk aan het oefenen maar het lukt nog niet goed... alleen met les wil het. Maarja ik doe mn best en ik weet dat het aan mij ligt
. Bij een andere ruiter zal jou paard ook op links vastpakken.
) proberen meer contact te krijgen op de rechterteugel, zodat je uiteindelijk een gelijk contact zal hebben op beide teugels. Dat heet dan rechtrichten.