zee kakkalobbes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lousje2

zee kakkalobbes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 18:09

Hallo, ik heb een paard, en als ik er mee op strand rij vliegt ze het water in en gaat liggen.
heb vanm alles geprobeerd maar krijg hem dr niet uit.
zeker swinters is dit geen pretje

klomp

Re: zee kakkalobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:18

hahaha wat grappig...voor jou natuurlijk niet

ik ken ook een paard die dat heerlijk vind....

als ik jou was zou ik hem/ haar gewoon even een keer aanpakken zodat het paard weet dat ie niet zomaar kan gaan liggen badderen als jij dat niet wilt

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:31

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha Haha! Sorry

Ik ken het. Ik reed vroeger op een manege en daar stond een haflinger heel leuk en braaf dier tot dat je op het strand kwam. Dan plofte ze ineens nog. Moest je snel afstappen en dan ging ze liggen rollen. Wat je er aan doet geen idee. Je voelde het bij haar iet aankomen. Die plofte ineens neer en ging rollen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:26

En dan woon je in Westkapelle!!!

Bij ons zou dit helemaal geen probleem zijn.
Alleen maar bossen hier en heide.

Maar bedenk je onderschrift, oud zadel, optijd eraf springen. En gewoon lachen.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:38

hahahahha sorry maar het klinkt heel grappig Bloos , voor jou is het natuurlijk wat minder Tong uitsteken .
Als je paard 1 keer gerold heeft en je rijd daarna weer verder op het strand wil hij/zij dan nog steeds de hele tijd rollen? Anders zou ik hem/haar gewoon 1 keer laten rollen en daarna lekker verder rijden (niet een al te luxe zadel opdoen natuurlijk) dan ben je wel vies maarja.. dat is dan toch ook niet zo'n ramp Haha! ?
Ps: kan je er een keer foto's van maken hahaha Bloos Tong uitsteken ?

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 01:26

En dan? breekt je zadel of je paard blesseert zijn rug door het rollen met zadel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:09

Hm t lijtk mij niet zo grappig eigenlijk. Je zal er maar onder komen liggen, en dan vooral in het water......

Zodra je het voelt aankomen zou in flink been geven, geef haar geen mogelijkheid te gaan liggen! als ze door haar benen zakt geef je haar een flinke mep. Klinkt onvriendelijk maar is misschien wel t veiligste. Het lijtk mij echt helemaaal niet grappig eigenlijk...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:48

Helemaal met Alacairion eens. Zodra ze iets afremt, been eraan. Geen reactie? Tik. Hoppa, lopen. De gevolgen kunnen verschrikkelijk zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:52

Alleen als je het zo probeert, en het lukt niet..
Dan heb je wel degelijk kans om er onder te liggen. Ikzelf zou er liever afspringen en vanaf de grond proberen om haar op de benen te houden.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:05

Op zich klinkt het leuk maar het is best link.
Tja als zachte dwang niet helpt zal je toch de wat hardere truken doos moeten openen.
Kan met mijn voorgangers meegaan . Aanpakken die hap.Zeepaardje spelen doe je maar in je eigen tijd.
Wij hadden vroeger ook zo een,geen zin meer om t elopen ,ga je toch gewoon liggen. (midden in de bak tijdens de les)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:07

Iemand meenemen die een touwtje vastmaakt aan het bit of hoofdstel zodat hij iig niet onder je vandaag kan rennen. Vervolgens zul je sneller moeten zijn dan het paard. Zodra hij door de benen wilt zakken, voorwaarts. Probeer beetje bij beetje. Niet ellenlang bij dat water blijven. Er heen, hij doet het goed (dus hij rolt niet) en weg van het strand. De volgende keer beetje door de branding rijden en zo je tijd op hetstrand en water lang maken. En zo bouw je het uit, persoon loopt er nog bij zonder touwtje, persoon blijft op afstand enz. totdat die persoon niet meer nodig is. En wees consequent! Niet rollen in het water is noooit meer rollen in het water.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:15

Hier hetzelfde probleem, mijn pony gaat liggen zodra ze water voelt, zee, meertje, maakt haar niets uit, enige wat het nog wel eens wil voorkomen is met mijn zweep bovenhands rijden, zodat ik haar 1 harde tik kan geven (en nee, da's niet zielig), dan is ze weer even bij de les en weet dat ze het niet kan doen, maar tien minuten later wil ze wel weer gaan liggen.....

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:47

Wij hebben zo'n pony op de manege, die gaat alleen mee naar buiten als we niet langs het water gaan, of....... er moet een ruitertje bij zijn die zich niet zo goed gedraagd (bij voorkeur een ruitertje wat zichzelf heeeeeel erg goed vindt en de rest knudde), dan gaat de pony wel mee op de buitenrit langs het water Clown Clown Clown .

Het blijft leuk, echt waar...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:00

tja als het niet je eigen paard is kan ik me voorstellen dat het er soms grappig uitziet. maar ik zou toch even balen als je eigen paard dat doet. en gelijk afleren..

mawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:02

Hahahahaha Zeekakkelobbes *ligt dubbel* zo noemde mijn vader me vroeger Haha!
Sorry...geen tips