Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)

SpeedyCorsa schreef:net zo lang doorlellen met de zweep totdat ie stopt met bokken (of jij eraf valt)

Arnyek schreef:Als je paard niet reageert op je been, tik, bokt je paard dan naar je zweep, nog een tik.
Geeft hij nog een bok, pak je teugels dan in één hand en geef hem net zolang een tik met je zweep totdat hij niet meer naar je zweep bokt!
Dat mag hij nl. absoluut niet doen!
Een tip om dan te blijven zitten, naar voren rijden! Als je hem tegenhoudt gaat hij andere dingen bedenken en lig je er eerder naast.

sorro1 schreef:Ik zou ook zeker die sporen af doen. De kans is groot dat hij daar zo op bokt.
sammy schreef:wat bedoel je runningkawa?
ik gebruik sporen omdat hij dan anders helaal niet meer loop maar hij reageerd helemaal niet op met zonder sporen..
en met spore nog ene beetje
sammy schreef:wat moet ik doen als mijn pony niet op me benen reageert en als ik um tikke met de zweep geef dna ga hhij bokken???
groetjes
Kafue schreef:Nou Sammy er gaat duidelijk heel veel bij jou en je pony fout dat is makkelijk zat.
Jij hebt geen respect voor je pony. Dat hij niet naar je been luistert is je eigen schuld dat kun je wel op gaan lossen met sporen maar je stompt hem alleen maar verder af. Dan probeer je het op te lossen met de zweep met als resultaat een zure chagerijnige bokkende pony.
Je kunt beter investeren in goede les.Een pony is een gewoontedier die reargeert op de standaard hulpen. Als hij een vlieg op zijn buik voelt dan voelt hij jouw been ook. Maar je moet het hulpenpakket wel goed geven.
Geef jij je hulpen niet correct dan is het logisch dat de pony niet reargeert. Als je je eigen onkunde dan af gaat reargeren met slaan met de zweep of eindeloos prikken met je sporen dan ben je verkeerd bezig. Aan je schrijven over de pony kan ik direct al uit opmaken dat je of neit series bent en dit een grap is en als je toch serieus bent met je vraag en je opmerkingen dan moet je je schamen en eerst een vriendelijk met je pony leren omgaan.