Lastig door de wind, hoe aanpakken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Lastig door de wind, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 21:32

Wind.

Hebben jullie met dit weer ook zo last van de wind, en dat je pony dat begint te lopen en niet meer normaal wil lopen? Ik vind dit zo stom maar ja de pony kan er ook niks aan doen.
Maar wat doen jullie met die wind?
Want ik rij altijd heel veel overgangen en figuren maar hij blijft maar door sjouwen, en dan ziet die aan de rand van de bak ook nog een tuinhuisje staan en allemaal boven!
Hebben jullie nog tips?

Ik hoor het graag.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-04-05 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

elmiran

Re: Lastig door de wind, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:14

mijn pony gaat dan heel erg dribellen, en is soms een beetje schrikkerig. Als het hard waait ga ik altijd veel draven, middendrafje, beetje strekken dat werkt dan meestal het best.

Oberek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 10:47

Je paard goed aan het werk zetten helpt bij mij het beste. Ik ga niet perse enge dingen opzoeken. Wij hebben een grote, enge bak en een kleine bak die stukken minder eng is. Als t echt stormachtig is dan rijd ik gewoon in de kleine bak. Verder veel overgangen, figuren etc. Wat je kunt proberen is bijvoorbeeld bij elke letter een overgang rijden of een stukje schakelen.
Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:25

Oberek schreef:
Je paard goed aan het werk zetten helpt bij mij het beste. Ik ga niet perse enge dingen opzoeken. Wij hebben een grote, enge bak en een kleine bak die stukken minder eng is. Als t echt stormachtig is dan rijd ik gewoon in de kleine bak. Verder veel overgangen, figuren etc. Wat je kunt proberen is bijvoorbeeld bij elke letter een overgang rijden of een stukje schakelen.
Succes!

aan het werk zetten is prima en de enige oplossing, steeds bezighouden zodat alle aandacht voor jou is, maar de enge dingen ontwijken is naar mijn idee niet juist. ik zoek juist de enge plekken op...

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 11:48

Ik heb daar ook last van af en toe, als ze dan ook nog hengstig is is het helemaal een ramp Tong uitsteken
Wat hierboven allemaal genoemd wordt helpt in dit geval bij mij ook! En met een ander paard samen rijden die wel rustig is Tong uitsteken

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:41

WIj hebben een binnenbak en die maakt geluidjes als het heel hard waait. Das eng!
Gewoon lekker attend houden, lekker werken met die hap.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 16:35

Gisteren ging ik ook rijden en ik moest in de buitenbak, want in beide binnenbakken was les. Er waren nog twee meisjes aan het rijden, die paarden vonden de wind erg vervelend. De ene werd flink aan het werk gezet en afgeleid en had daarna geen last meer van de wind, zeg maar, het andere meisje was bang en bleef een beetje te rustig op een volte in stap en haar paard werd eigenlijk alleen maar drukker.
Een beter voorbeeld kun je dus niet hebben! Zet je paardje lekker aan het werk, zodat hij geen tijd meer heeft om op de wind te reageren.
Duvel reageerde overigens amper op de wind, hij vond het allang best dat we in de buitenbak gingen rijden, hij vind de binnenbak juist nooit zo leuk, daar is hij vaak ook sloom, buiten is hij veel actiever en lekkerder te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:34

veel afleiden!!!

Ik heb net n nieuwe haf, en die word best wel gek als t een beetje waait. ik rijd dan veel overgangen en voltes, laat haar stukken wijken in draf, eerst naar de ene kant en dan naar de andere, veel wisselingen en halthouden zodat ze afgeleid word! Ander gaan we vliegen namelijik Haha!