Ik rij Pjelk de afgelopen week wat anders dan voorheen. Eerst reed ik hem best wel (erg)
op mijn hand aan de teugel. Hier had ik veel druk voor nodig en spande dus mijn armen en remde Pjelk zo. Om dat op te lossen gebruikte ik weer veel been. Al met al een vrij gespannen geheel en ik was dus eigenlijk continue wat tegenstijdige hulpen aan het geven en zat zelf veel te gespannen en niet lekker.Vorige week kreeg ik les van iemand waarvan ik nog niet eerder les van had en zij gaf mij precies de tips die ik nodig had! Ik moest mijn been laten hangen, mijn hand er lichtjes aan maar absoluut geen extreme druk op de teugels ofzo. Die les ging het nog niet meteen heel super hoewel Pjelk al wel netjes lengtebuiging op de volte deed en echt veel beter dan anders week voor mijn rechterbeen.
Vandaag daarentegen ging heel fijn. Pjelk was lekker voorwaarts en goed aan de hulpen, hij kon gemakkelijk in iedere versnelling en daarin bljven met een actieve achterhand. Ook was hij er vaak heel lekker los door.
Maarrr.. er waren ook (veel!) stukken dat hij ontzettend onrustig was met zijn hoofd. Dan weer zijn hals recht omhoog en dan weer omlaag en dat soms heel snel achter elkaar. Zelf heb ik mijn hand er constant op een vriendelijke manier aan.
Wat zou ik hier aan kunnen doen? Kan het zijn dat Pjelk moet wennen aan zoveel meer vrijheid aan de voorkant? Of moet ik misschien wel wat strenger zijn als hij zijn kop zo omhoog steekt?
Wie kan hier iets zinnigs van zeggen?