ik houd haar dan wel tegen maar dan begint ze te springen en steeds galop sprongettjes tussendoor te maken.
ik kan daarna eigelik niet meer normaal draven. ze probeert dan overal...maakt niet uit waar in galop te komen.
en als ze in galop is wil ze er niet meer uit. ze gaat dan op de plaats in galop en dan uiteindelik maar in stap.
ik ga dan als ik een keer in galop ben geweest niet uit mezelf zegmaar weer in galop als ze dat dan wel doet houd ik haar tegen en probeer dan haar in draf te houden. soms lukt dat wel maar ze maakt van zon heel kleine sprongetjes daartussen dan houd ik haar tegen en ontspan ik een beetje daarna en zo krijgt ze dus iets meer ruimte en begint ze weer. en als ik gewoon blijf tegenhouden dan gaat ze helemaal raar doen
zaterdag was ze helemaal floep floep
ze schrok eigelik om alles en was steeds opzei aant springen. later schrok ze nog van haar eigen stront

licht groen: pad waar ik rijd, in stap,draf
donkergroen: hoger gras
pad waar 1 bij staat:ga ik dan in ook in galop(behalve stap en draf) allebei de kanten op
pad waar 2 bij staat:hetzelfde als 1, alleen hier minder
ze is eerst wel kreupel geweest maar of het daarmee iets te maken heeft zou ik niet weten
soms gaat ze wel iets zoeken om op te schrikken. als je gewoon aan het stappen bent of rustig aan het draven(was in de andere wei) dan verveeld ze zich een beetje en dan gaat ze iets zoeken. als er bijv allemaal struikjes naast elkaar staan en eentje staat schuin dan schrikt ze daarvan...al ben je er al 100 keer langsgerede)
weet iemand misschien hoe dit kan komen en/of wat ik eraan zou kunnen doen?
groetjes patty en alvast bedankt