Probleem met haflinger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Probleem met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:40

Hey,

Ik moet soms op een haflinger rijden van 5 jaar. Hij is nou nog maar ander half jaar ingereden. En de eigenaar kunnen niet zo heel goed rijden. Het probleem is dat deze haflinger nog erg op de voorhand loopt. Hoe zorg ik ervoor dat hij zijn achterhand meer onderbrengt en zijn voorhand verder weg zet? We hebben geen pessoa-teugel om hiermee te trainen!

Het meisje waarvan de haflinger is heeft vaak ook dat hij op de linkerhand bokt en alleen maar snel wil gaan. Op de rechterhand doet hij gewoon normaal. Maar bij mij doet hij op de linkerhand gewoon. Probeert hij nou gewoon dat meisje uit of doet dat meisje nou iets fouts. Ze is nog maar 10 en durft nog niet veel op die haffie. Hopelijk heeft iemand goede tips!!! Haha!

Xx Stefanie

Inèske

Re: Probleem met haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 19:20

nog niet neerwaarts werken, maar wel goed voorwaarts, naarmate dat ze loskomt gaat ze dan neerwaarts komen op de achterhand

veel succes

en verder is de pony dat meisje gewoon aan het testen

veel succes

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 20:30

Waarschijnlijk probeert het paard het meisje gewoon uit. Haflingers zijn ook geen kinderpony's. Als je niet duidelijk en consequent genoeg bent nemen ze een loopje met je. Een kind van 10 kan dat gewoon nog niet, zonde voor het meisje en het dier dat mensen dat niet begrijpen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:20

Om hem op de achterhand te krijgen moet je veel overgangen en schijnovergangen rijden.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:59

sluit me aan bij Ineske...eerst voorwaarst rijden dan komt het neerwaarts rijden vanzelf!! Het paard moet op eigen benen (figuurlijk dan he Haha! )leren lopen en 1 tempo aanhouden, zonder terug te vallen!!! Gun het paardje gewoon wat tijd hij/zij is nog jong..

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:19

laat er in ieder geval niet te vaak dat meisje/jongen van 10 op rijden . Als die nog niet zo goed rijd dan kan het paardje nooit goed leren lopen. Zorg er voor dat je niet direct te veel met haar hoofd wil doen en ga goed rechtop zitten... XXX mij Tong uitsteken