Houding van je handen tijdens appuyeren?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sullie97

Houding van je handen tijdens appuyeren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 22:20

Ik ben nu heel flink bezig met het oefenen van het appuyement. Het gaat redelijk, vooral naar links, wat eigenlijk zijn moeilijk kans is Verward Naar rechts gaat wat minder, de lengtebuiging is minder en hij schaart ook minder. Ik denk dat ik hem rechts vasthoud, ik houd namelijk mijn handen naar links en ik denk dat dat niet goed is. Heeft iemand een idee hoe je je handen moet houden tijdens het appuyeren, zodat ik niet mijn pony tegenhoud? Ik weet ik zou het mijn instructrice moeten vragen, maar ja ze is nou niet in de buurt dus vandaar. Knipoog

VValar

Re: Houding van je handen tijdens appuyeren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:04

Je handen moet je stilhouden, boven de manenkam. Niet met beide handen aan een kant van de manenkam gaan zitten. Het maakt niet uit welke oefening je uitvoert, je handhouding hoort altijd hetzelfde te zijn.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:21

Dat klopt ongeacht de oefening die je uitvoert de houding van de handen moet altijd gelijk blijven op de zelfde plaats dus.
De pony zoekt je handen daar ook. Zodra je handen overigens overdreven en dat is maar een paar cm terug gaat houden naar links of naar rechts doet dan ga je de achterbenen blokkeren en dus blokeer je de gang.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:47

Wat de anderen eigenlijk ook al zeggen: je moet niet blokkeren met je "binnen" hand (rechts dus), want dan kan hij zijn achterbeen niet kwijt aan die kant. Ik ken het probleem helaas maar al te goed, alleen reed ik een paard dat dan heel nijdig werd en ging bokken. Probeer hem niet te veel in die lengtebuiging te dwingen door je handen naar opzij weg te drukken.