Verkeersmak?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_June

Verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 21:27

Ik heb een vraagje..

Ik reed vroeger regelmatig buiten met mijn paard, dat ging allemaal heel goed. Ze was wel wat alerter en drukker als er een bus/tractor zoiets voorbij kwam maar ik kon haar meestal makkelijk bij me houden. Omdat mijn paard zo rustig was ging er een meisje met een wat jongere drukkere pony mee om em buiten wat rustiger te krijgen! Toen ik samen met haar buiten reed is het een paar keer voor gekomen dat haar pony er vandoor ging als er een tractor/bus/vrachtwagen langs kwam. Sindsdien wil mijn paard er ook vandoor als ze zoiets ziet!

Ik heb geprobeerd om het rustig op te bouwen, dus eerst aan de hand met een ander braaf paard erbij, kleine stukjes steeds verder. Daarna erop e.d

Maar ze blijft het doen, ook als ik haar achter een ander braaf paard zet...

Iemand tips??

M3isSi3j

Re: Verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:49

Ik heb ook zn paardje: ene keer kan ik zonder zadel met mn ogen dicht en een lang teugeltje zo over de veiling stappen vol met vrachtwagens.. De andere keer gaat ze voor elke fietser al op der plek galoperen en met 4 benen van de grond..

Ik blijf het gewoon doen! Ik vertrouw mn paardje in zovere dat ik weet dat ze bij me blijft en enkel maar gaat lopen showen en raar doen. Ik weet niet of de jouwe enkel raar doet maar ook de weg op springt enzow..

Ik heb der een keertje zoo hard afgestraft dat ze het niet meer in de kop haalde van me weg te rennen.. dat springen en showen kan ik der niet kwalijk nemen omdat het ook te relateren is aan het minimale werk wat ze nu verricht.

Dus zet hem eens goed aan het werk en ga dan op een rustig tijdstip het eens een keertje proberen zodat je hem kan belonen als die braaf geweest is!!!

Jij moet weer vertrouwen krijgen in je paardje en je paardje weer in jou..

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:04

Ik denk dat je het eens een tijdje moet negeren.
Wij hadden ook zo'n pony en als je er iemand opzette die zich zelf al druk maakte als er een vrachtwagen aankwam ofzo dan vloog hij heel hard weg.
Maar als je zelf rustig bleef zitten, de andere kant opkijken en desnoods een liedje zingen in jezelf(hielp errugh goed!! Bloos )
Dan breng je je eigen spanning ook niet op het paard over..dat werkt waarschijnlijk niet in 1 keer maar als je dat blijft doen dan heeft je paardje door dat je niet meer reageert en is de lol eraf!
Succes!!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 06:54

Bedankt voor jullie tips!

Heb gisteren eventjes buiten gereden, zijn gelukkig geen tractors enzo tegen gekomen. Het ging best goed Lachen

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:48

hallo
ik heb ook zoon paard een haflinger
hij doet het idd ook bij groot vrachtverkeer en dingen die zwaar en hard geluid maken
in het begin toen ik hem had kon ik hem niet houden
nu gaat het veel beeter
je moet je paard opsluiten van vooren met de handen tegen het paard blijven praten en zodra het verkeer voorbij is belonen
ik merk gelijk aan nero als er wat aan kom nu
hij staat te knikken op zijn benen en voel hem onder mij trillen ik laat mijn teugels hangen zo als ik ze heb en praat tegen hem als het verkeer voorbij is kijkt hij me dank baar aan met kleine ogen Haha!
het heeft wel bijna een jaar geduurt voordat ik hem rustig kon laten lopen met herrie achter hem
en af en toe wilt hij er nog voor weg rennen en dan probeer ik hem in iemand's tuin te drijen.
of een muur op af struuren of een stuk struik maar niet op bomen want die ontwijkenze tog wel Lachen:D
ik heb trouwens ook nog even met een b stang gereden om hem te kunne houden en nu rij ik weer met een gewonen trens Lachen

su6 hoop dat je der snel van af bent