Aan de teugel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovemypony

Aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:40

[b]Heej..

Ik zit met een probleempje Boos!

mijn vriendin heeft moeite met het aan de teugel krijgen van haar verzorgpony... -_-

Wij proberen nu dit probleem te verhelpen.. Knipoog

Alleen is dat ons tot nu nog niet gelukt.. ze kan ook niet aan andere bijrijder vragen hoe het bij die gaat want die sijn er nie... Knipoog

ik hoop dat iemand iets weet want ik weet het egt nie meer Haha!

koesjah (K)

Meisje201

Re: Aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:33

Dit hoort meer bij VMR

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:41

Verplaats van FZ naar RT.

Koesja, MSN-taal of anders onduidelijk Nederlands is niet toegestaan op bokt. Let daar alsjeblieft even op...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 20:51

Zucht. Ik denk dat je met aan de teugel "afgebogen" bedoeld en dat is dus niet hetzelfde. Aan de teugel gaat een paard als het oa regelmatig gaat in de gangen, buigt in wendingen en recht gaat op rechte stukken, er ontspanning is, gelijkmatige teugeldruk etc. Als je nu eerst eens gaat werken aan de voorwaarden waardoor een pony aan de teugel kan komen:regelmaat in de gangen, vloeiende overgangen, achterbenen in het spoor van de voorbenen op voltes, goede stelling en buiging, ontspanning, zonder te veel aan de teugels te komen, maar veel meer op zit en benen, dan gaat het best lukken.
Les, op veel verschillende paarden en van verschillende mensen, kan enorm helpen.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:54

ZOEKFUNCTIE!!
Succes..

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:55

Niet gaan lopen friemelen in die mond. Gewoon heel ontspannen en los zijn in je handen, buitenteugel er ietsje aanhouden (geen kilo's maar miligrammen!!) en binnenteugel lichtjes spelen (en dat af en toe afwisselen), goed met je benen erbij houden en lekker laten lopen. Als ze goed loopt zoekt ze vanzelf je hand op, en dan proberen ontspannen te blijven. Niet vastpakken omdat je bang bent dat ze haar hoofd weer omhoog doet en niet gaan lopen sjorren als ze niet meteen omlaag komt. Pas ook op dat je niet gaat lopen 'zagen' in die mond (links en rechts wisselend hard trekken), dan buigt ze misschien wel in, maar niet op de manier zoals het hoort! Ook niet bang worden als het niet meteen lukt zoiets heeft tijd nodig (voor de ruiter vooral Knipoog). Suc6 met oefenen!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:58

Lusitana schreef:
Zucht. Ik denk dat je met aan de teugel "afgebogen" bedoeld en dat is dus niet hetzelfde. Aan de teugel gaat een paard als het oa regelmatig gaat in de gangen, buigt in wendingen en recht gaat op rechte stukken, er ontspanning is, gelijkmatige teugeldruk etc. Als je nu eerst eens gaat werken aan de voorwaarden waardoor een pony aan de teugel kan komen:regelmaat in de gangen, vloeiende overgangen, achterbenen in het spoor van de voorbenen op voltes, goede stelling en buiging, ontspanning, zonder te veel aan de teugels te komen, maar veel meer op zit en benen, dan gaat het best lukken.
Les, op veel verschillende paarden en van verschillende mensen, kan enorm helpen.

Hier ga ik helemaal in mee. Aan de teugel wil niet alleen zeggen een afgebogen hals, dat komt vanzelf als je je paard goed aan de teugel rijd. Ik denk dat jij meer in de krul bedoeld, en dat krijg je alleen met trekwerk. Het is absoluut niet bevordelijk voor je paard en ik ben er tegen, maar sommige mensen vinden het 'mooie' belangrijker. Ookal vind ik aan de teugel veel en veel mooier om te zien dan in de krul. In de krul zie ik liever helemaal niet.. Tong uitsteken

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:06

Beetje lastig te antwoorden zo. Hoe ver zijn jullie al met die pony en wat ben je nu aan het proberen.
Zo vanuit het niets te antwoorden is niet te doen. Mensen trainen hier maanden voor. Denk dat als je met wat voorbeelden komt, dat men hier beter op kan antwoorden, omdat we dan een idee hebben over hoever jullie zijn(als ruiter en paard).

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:56

Aangezien je een ontzettend algemene vraag stelt, raadt ik je eerst aan hier:
viewtopic.php?f=8&t=173675

even te kijken. Als je daarna nog specifiekere vragen heb, kan je misschien een nieuw topic met (veel) meer informatie openen.