Hoe laat ik hem de achterhand gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Hoe laat ik hem de achterhand gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:29

Mijn fjord winston loopt heel erg overdreven op zijn voorhand en ik wil dat hij correct de achterhand gaat gebruiken! Maar hoe laat ik hem dat goed doen? Ik hoop dat jullie goede tips hebben en me op weg kunnen helpen......

Hester

Re: Hoe laat ik hem de achterhand gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:58

Overgangen, schijnovergangen, nog meer overgangen, en dan nog wat schijnovergangen.

Je moet 'm zover krijgen dat hij meteen weg kan springen zodra jij je been eraan legt. Als hij vlot kan aangalopperen vanuit de stap, zit z'n achterhand er goed bij.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 17:06

Dus ik moet hem goed op mn been rijden? Tot hij er super op reageert?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 17:29

vooral niet voorover zitten, wel lang maken en diep in t zadel zitten.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:12

gewoon een keertje van mij les nemen Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 08:15

ben eens met het bovenstaande: overgangen, schijnovergangen, schakelen, schakelen en schakelen. Enkel een paard wat goed aan de been,zit en teugel hulpen is kan goed over zn rug gereden worden en daarna door geschakeld worden naar de verzameling!

Dus rij je paardje netjes over zn rug zodat die deze loslaat en nageeft (figuren, wijken, overgangen, schakelen ed) op het momend dat die dit kan en goed doet kan je stapje verder gaan door nog meer terug te zetten zonder de impuls in de gang te verliezen.. als die de kracht heeft van achtere zal die gaan zitten.

Om de achterhand sterker te maken kan je oefeningen doen als: balkjes lopen, longeren met pessoa, kleine sprongetjes maken, overgan stap-galop, veel aangaloperen (kleine en goeie stukjes galoperen), bergjes rijden, mul zand rijden.. ga maar door!