niet door de rug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

livo

niet door de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 12:16

Ik rij nu zo'n drie of vier maand een 7 jarige ruin....
ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en hij pakt het super aan....
HIj is alleen heel moeilijk in zn rug...het heeft al vrij lang geduurt voordat ik m een beetje ontspannen door de hals kreeg en dat heb ik nu vrij goed voor elkaar....
Hij gaat ook dressuurmatig gezien vrij snel vooruit...
Hij heeft alleen een springtechniek van 0,0 hij springt compleet niet door de rug en hoewel er soms best goede sprongen tussen zittenvouwt ie meestal zijn voorbenen naar achter (plat op zijn buik) en houdt ie zijn rug onwijs vast....
Zijn er nog leuke oefeningetjes om dit te trainen....met dressuurmatig rijden begint ie al aardig over de rug te lopen ondertussen...maar met springen verkrampt ie vaak nog wat...

tantethee

Re: niet door de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:11

balkjes op de grond leggen en daar in verschillende tempo's over heen draven, daarvan gaan de meeste paarden actief van achteren lopen, als je dan een juiste aanleuning aan de voorkant hebt, gaat je paard er lekker los van door de rug lopen, als dit goed gaat, kun je het een beetje moeilijker maken door, het ene balke 10 cm hoger te leggen dan de andere en dan om en om, dan moet het paard wat meer opletten,daarnaast kun je tijdens het dressuurmatige werk gewoon af en toe een kruisje springen, en dan gewoon weer lekker ontspannen door rijden.
verder wil vrijspringen wel helpen om een betere tehniek te ontwikkelen, en natuurlijk heeft niet elk paard dezelfde aanleg voor springen.

Zorg er in ieder geval voor dat je het paard niet stoort in de mond, of in de rug, dat bemoeilijkt springen altijd.

VEEL SUCCES

livo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 13:13

onder de man springt ie beter dan los heb ik gister gemerkt...verder loopt ie dressuurmatig redelijk goed over de rug dus die balkjes doen niet zoveel.... daar ben ik al een aantal weken mee bezig...het ging me echt om springoefeningen...

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:01

heel veel in-uitjes springen, en dan langere lijntjes. Lekker laag beginnen en kijken hoe hij het aanpakt.