Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

liesje1986 schreef:met een vrij lange zweep gaan rijden en haar korte tikjes op haar achterbeen geven. Dit vooral veel doen in overgangen. En let er dan op dat je haar niet afstraft als ze en beetje gaat flippen, alleen maar belonen als ze wat gaat dribbelen enzo.
Je moet er proberen op te letten dat als je bijvoorbeeld een overgang naar de middendraf maakt dat dan de eerste pas die ze weg zet heel erg actief is. Dus een hele scherpe reacite aan je been oefenen. En als je dan een overgang naar de verzameling maakt, moet je haar proberen in zo weinig mogelijk passen terug te krijgen (en tegelijkertijd met de zweep het achterbeen aanmoedigen!)Ook is het een goede oefening om op een kleine volte te stappen en dan een overgang naar galop te maken en een halve kleine volte te galopperen en dan een overgang terug naar stap te maken (desnoods stoppen tegen de omheining, zodat je je hand niet hoeft te gebruiken)
Onthoud dat je bij al deze oefeningen veel moet belonen en zo min mogelijk af moet straffen. Het is immers geen straf, je probeert haar alleen te motiveren en ze moet niet bang worden en weg willen rennen.
Ook is het goed om overgangen te maken in het schouderbinnenwaarts gaan, want dan moet ze het binnenachterbeen wel gebruiken.
Nou veel succes ermee en laat je even weten of het werkt?
groetjes lisette

! liesje1986 schreef:Ik zei niet dat je de hele tijd met de zweep moet meppen, ik zei dat je kort het achterbeen aan moet tikken (op deze plaats komt je been niet). Een natuurlijke reactie is dan om het achterbeen op te tillen en op deze manier kan je de verzameling trainen.
Maar als jij het met je been doet, wil je mij dan uitleggen hoe je een paard passage aanleert met je been?