toltende draver

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

toltende draver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 07:43

Ik sta niet snel met mijn mond vol tanden als instructrice maar na gisteren een nieuw lespaardje uitgeprobeerd te hebben was ik wel even de weg kwijt. Deze draver ging namelijk zodra hij iets moeilijk vond over in tolt. Omdat ik al meerdere ijslanders gereden heb ken ik het gevoel. Maar nu, mijn vraag is dus ook, hoe kan ik een duidelijke scheidslijn tussen draf en tolt aanleggen. Want de tolt willen we er wel inhouden. Ijslandermensen help!

CarinaR

Re: toltende draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:21

ik kan je niet verder helpen maar inderdaad kunnen dravers tolten en ook de telgang

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:28

Klopt, veel dravers kunnen ook tolten Haha!
Wij hebben ook een kruising draver en die tolt ook wel eens een paar stapjes in de overgang draf-galop en terug

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 12:33

Dat een draver kan tolten is mij algemeen bekend, dit was dan ook niet de vraag.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 12:45

Een van onze dravers doet het ook. Net als die bij jullie doet ze het om onder andere dingen uit te komen. Zodra het te moeilijk wordt, gaat ze tolten. Helaas doet ze dit dus uit stress en niet als ze ontspannen is. Ik vind het luek dat ze het kan, maar ik heb liever dat ze gewoon regelmatig en ontspannen stapt. Draven vindt ze ook erg moeilijk en dan tolt ze niet alleen, maar gaat ze vaak over in telgang of galop.
Ik raad je aan iemand met ervaring met ijslanders je te laten helpen. Die kunnen beter de hulpen aanleren.

Rauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:24

Als je wilt draven moet je zeker op het begin je teugels niet te strak nemen en goed ontspannen en voorwaarts rijden. Als hij beter het verschil merkt tussen draf en tolt, kun je de teugels natuurlijk wel weer wat korter pakken. Als hij echt niet draaft kun je het gaan oefenen over balkjes. Daar kunnen ze namelijk (meestal) niet overheen tolten, na een paar passen zullen ze dan vanzelf in draf overgaan is mijn ervaring. Verder kan ik je niet echt helpen, mijn merrie heeft draf als voorkeursgang, vandaar. Misschien kun je het eens in het topic 'IJslanders' in de Huiskamer vragen? Succes ermee!