Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
liesje1986 schreef:Zorgen dat ze niet wordt afgeleidt![]()
Haar aandacht zien te houden, door veel overgangen te maken en heel veel figuren te rijden. Het is de bedoeling dat ze de hele tijd aan het afwachten is 'wat jij nou weer gaat doen' en geen tijd heeft voor andere dingen.
En er heel zeker van zijn dat ze wel 'echt' nageeflijk is en niet alleen maar een schijnhouding heeft. Als jij je hand naar voren doet moet ze die meteen volgen.
liesje1986 schreef:Je kan je paard in elk geval zo goed bezig houden dat ie in elk geval 90 % van de tijd de aandacht bij jou heeft. (lukt mij in elk geval....) en anders, je kan toch aan voelen komen dat ze afgeleid wordt en dan meteen een oefening inzetten?
forestergirl schreef:trouwens ze loopt al wel beter aan de teugel met een martegaal en in stap kan ik haar meestal wel constant houden
Gemma schreef:forestergirl schreef:trouwens ze loopt al wel beter aan de teugel met een martegaal en in stap kan ik haar meestal wel constant houden
Een Martingaal is niet om je paard aan de teugel te laten lopen... Hoe loopt jou paard aan de teugel? In de krul en van achter helemaal uit elkaar... Volgens mij heb jij het alleen maar over een hoofdhouding. Kan je uitleggen hoe je je paard aan de teugel rijdt?
pjotr schreef:"aan de teugel" is geen boogje in het hoofd.
dat komt vanuit de achterkant.
je paard moet goed voorwaarts zijn en goed voor het been.
ontspanning, overgangen, bezig houden.
les nemen wil ook helpen
Citaat:ik bedoel gewoon dat ze dr hals gebogen moet houden en ik begrijp ook wel dat een martengaal daar niet voor is. daarom rijd ik ook zonder nu en wil ik het haar zo leren.
wanneer gaan mensen eindelijk eens zoeken hoe je een hulpteugel hoort te gebruiken eer ze hem ook daadwerkelijk gaan gebruiken 
Daar word ik dus echt flink boos om!) Gemma schreef:Dat dacht ik al dat je dat bedoelde jah. Aan de teugel is GEEN krulletje in de nek. Aan de teugel komt van achter en niet van voor. Zoals jij het nu wilt gaan doen, gaat jou paard nu alleen maar de verkeerde spieren ontwikkelen (namenlijk die in z'n ondernek) en loopt ie straks alleen nog maar te sterrenkijken...
Mijn advies: Gooi die martingaal eraf en haal GOEDE les... Daar kom je veel verder mee want je bent nu een beetje verkeerd bezig...
natas101 schreef:ik weet niet hoe je dat wil gaan doen maar als een pony is afgelijd kan je daar nix aan doen je kan het wel zo snel weer oppakken om hem wel weer aan de teugel te laten lopen maar er zorgen dat een pony nie word afgelijd.....dat gaat denk ik niet lukken;)
succes