tenen naar binnen, pijnlijk!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

milo

tenen naar binnen, pijnlijk!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:33

ik krijg heel erg veel pijn in mijn voeten, als ik mijn tenen naar binnen wil buigen.
en echt kramp in mijn rechtervoet, want daar heb ik een blessure aan gehad toen ik nog jong was.

nu vraag ik me af:

ben ik de enigste of moet ik een harde zijn, hadden jullie dat ook en hoe doen jullie dan mooi met je tenen?

Madelief28

Re: tenen naar binnen, pijnlijk!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:37

Wegens een enkel breuk links heb ik echt hetzelfde gehad als wat jij hebt...

Ik heb er echt maanden lang aleen maar op geoefend...mensen die op dat moment in de bak reden als ik reed, vertelde ik zelf ook altijd, dat wanneer ze bij mij zagen dat me linker voet weer uitstak, ik weer een brul te horen kreeg van iemand...

En dat is inderdaad wel een aantal weken echt op de tandjes bijten...

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:54

Ik denk dat je het beter kan oefenen als je niet op het paard zit, dus gewoon op de bank ofzo... Gewoon proberen je enkel soepel te maken.

Ik denk namelijk dat het niet zoveel zin heeft om heel gespannen op je paard te zitten en je tenen naar binnen proberen te krijgen. als je benen mooi afhangen en je enkel mooi soepel is, dan hangen je hakken mooi naar beneden (vanzelf!) en staan je tenen ook niet meer naar buiten..
succes ermee

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 18:55

haha, oooh jeetje...

voeten meer in de beugel steken helpt ook, heb ik vandaag gemerkt. maargoed. doet toch zeer, en ik ben zo jaloers op die mensen met voeten die geen centimeter uitsteken!

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:58

Hoi!!
Wegens artrose (lichte reuma) in mijn enkels, heb ik ook lang problemen gehad met het naar binnen steken van mijn tenen. Ik weet niet of je les hebt, maar je instructrice kan je hierbij in ieder geval helpen. Verder helpt het vaak goed om een stukje zonder beugels te rijden. Als je been namelijk helemaal ontspannen naar beneden hangt is het makkelijker om je tenen naar binnen te steken. Overigens is het niet de bedoeling dat je je tenen naar binnen steekt, maar recht naarvoren!
Succes...!!! Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:50

Ik heb dit ook heel erg, om de een of andere reden kan ik dit niet. Als ik loop steken mijn tenen ook een beetje naar buiten. Ik kan gewoon niet me tenen naar binnen zetten. Ben er mee gestopt, oefen het wel onder het rijden, maar het doet gewoon zoveel zeer...

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:32

Ik heb ook de neiging om mn tenen naar buiten te steken. Om de spieren in je voet losser te maken kun je bijvoorbeeld op school een beetje met je tenen naar binnen gaan staan of op de fiets (eigenlijk overal Haha! ) Daardoor wordt het ook makkelijker om je tenen in de beugel naar binnen te houden.

LaTroelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:29

Mijn linker scheenbeen is gebroken geweest, er heeft een plaat in gezeten, nu is de enkel niet meer zo flexibel als hij zou moeten zijn wat dus ook uitsteektenen tot gevolg heeft, daarnaast heb ik bekkenproblemen dus als ik moe word draaien mijn benen naar buiten.....mijn instructrice geeft aan; benen ontspannen....knieën ontspannen en je benen iets naar achteren leggen.
Blijven nadenken, jezelf steeds corrigeren, als het goed is word het vanzelf beter (is mij verteld Ach gut )

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:36

Je bent niet de enige Haha! . In het begin had ik ook teveel mijn tenen naar buiten. Toen zei mijn instructrice steeds: tenen naar binnen! Dus ik deed tenen naar binnen. Dat deed inderdaad wel even zeer! Ik heb toen ook net zoals Claudia23 zegt: een aantal weken op de tandjes gebeten (tijdens het rijden). Maar na enkele weken deed het niet meer zeer en ik kon mijn tenen netjes naar binnen houden!

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:16

ik ging het altijd oefenen op de fiets Clown

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:20

theelichtje schreef:
ik ging het altijd oefenen op de fiets Clown

Hihi, ja ik ook Lachen.
Maar volgens mij is het in het begin ffies doorbijten, later gaat het vanzelf..
Ook al moet ik er ook regelmatig op letten, maar het doet geen pijn meer Pling

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:03

annalover schreef:
Overigens is het niet de bedoeling dat je je tenen naar binnen steekt, maar recht naarvoren!
Je tenen moeten naar het hoofd van je paard wijzen. Dus je moet niet zo ver je tenen naar binnen draaien dat je met je teen op de singel zit, maar je moet je voeten ook niet recht houden.

Mijn instructrice zei altijd dat kramp veroorzaakt wordt door opgetrokken spieren, en dat je geen kramp krijgt als je je benen goed lang houdt. Nou weet ik niet of dat ook zo werkt als je 'n blessure gehad hebt, maar wie weet maakt 't wel verschil, gewoon goed te blijven ontspannen Lachen .

Het doorbijten is trouwens een combinatie van pijngrens verleggen en pezen trainen. Zeg maar 'n soort fysiotherapie. Werkt wel, maar als je begint met kleine stukjes "pijn hebben", en dan die stukjes steeds langer maakt, moet de pijn niet al te erg worden.

xPebblesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:11

Benen goed lang proberen te houden en zorg dat je knieen goed tegen het zweetblad aanliggen.
Als het goed is gaat het dat een stuk gemakkelijker, bij mij wel!! Knipoog

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:33

ik heb het probleem soms nog en ga dan met dat been zonder beugel rijden en soms helemaal zonder beugels. ik ben namelijk geopereert aan mijn enkel omdat ik chronische instabiel enkels heb, en het helpt zeker door af en toe zonder beugels te rijden kan ook 1 zijn, want het paard wat ik nu rijd kan ik niet zonder beugels rijden omdat ze me der dan af gooit dus doe ik 1 beugel uit en blijf dan ook gewoon lichtrijden. Het is in het begin erg zwaar maar werkt uiteindelijk wel, want mijn hele houding is hierdoor inmiddels erg verbetert.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:04

Misschien helpt het ook om andere rubbertjes te nemen in je beugels die aflopen naar binnen. Die heb ik altijd en ik hoef er niet meer zo veel moeite aan te doen om ze naar binnen te houden. Als je die af en toe in doet en dat steeds opbouwt naar altijd, lukt het misschien ook! Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:27

Waarom zou je je tenen erg naar binnen willen hebben? Vooral als je een blessure hebt gehad waardoor dat niet meer kan of erg pijnlijk is?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 19:27

omdat ik tenen naar buiten er lelijk uit vind zien.
ook rij ik met sporen en ben ik bang dat ik onnodig tegen hem aankom. ze zitten niet lelijk ver naar buiten, maar proffesioneel ziet het er ook niet uit Knipoog

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:00

heej..

ik snap opsig wel wat je bedoelt:P ik heb niet echt kramp ofso maar op een of andre manier kan ik gewoon mijn tenen niet naar binnen draaien.. ik rij dus gewoon gezellig als een clown:) maarja als ik der op let lukt het wel maar zodra ik dan lekker doorrij gaat het niet misgien moet je is proberen om echt heel lang te stappen en dan echt op je tenen letten en ze naar binnen draaien zo lang mogelijk krijg je kramp draai je ze wir terug totdat je denk dat het wir gaat en zo blijven oefenen misgien gaat het dan over

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:17

Het komt op mijn over of tenen naar binnen een must is..... Je tenen naar buiten is niet goed maar het moet ook niet zo zijn dat je overdreven met je tenen naar binnen gaat rijden (en gespannen pijn gaat zitten rijden)! Dat is pas geen gezicht!

Kijk eens naar de top ruiters die rijden echt niet overdreven met hun tenen naar binnen. Die hebben hun benen ontspannen naar beneden. Als je ontspannen zit dan liggen je benen ook ontspannen rond het paard en staan je tenen precies de goede kant op!

Dus nogmaals tenen naar buiten is niet goed (gespannen zit) tenen overdreven naar binnen ook niet (ook een gespannen zit Knipoog ) Ga lekker ontspannen zitten en maak je (ontspannen!!!!!!!!) lang dan wijzen je tenen vanzelf de goede kant op!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:18

Gamier schreef:
Het komt op mijn over of tenen naar binnen een must is..... Je tenen naar buiten is niet goed maar het moet ook niet zo zijn dat je overdreven met je tenen naar binnen gaat rijden (en gespannen pijn gaat zitten lijden)! Dat is pas geen gezicht!

Kijk eens naar de top ruiters die rijden echt niet overdreven met hun tenen naar binnen. Die hebben hun benen ontspannen naar beneden. Als je ontspannen zit dan liggen je benen ook ontspannen rond het paard en staan je tenen precies de goede kant op!

Dus nogmaals tenen naar buiten is niet goed (gespannen zit) tenen overdreven naar binnen ook niet (ook een gespannen zit Knipoog ) Ga lekker ontspannen zitten en maak je (ontspannen!!!!!!!!) lang dan wijzen je tenen vanzelf de goede kant op!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 23:19

Gamier schreef:
Gamier schreef:
Het komt op mijn over of tenen naar binnen een must is..... Je tenen naar buiten is niet goed maar het moet ook niet zo zijn dat je overdreven met je tenen naar binnen gaat rijden (en gespannen pijn gaat zitten lijden)! Dat is pas geen gezicht!

Voor de puzzelaars onder ons..... Ik wilde een schrijf fout verbeteren maar quote mijzelf Bloos Tja het is al laat!

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:38

Ik moest ooit van mijn instructrice oefenen met lopen.
Had ook met gewoon lopen de neiging mijn voeten naar buiten te draaien. Toen ben ik er op gaan letten dat ik met lopen mijn voeten goed recht neerzette. In het begin had ik wel spierpijn in mijn kuiten, maar nu weet ik niet beter en in het zadel mijn voeten recht houden is hierdoor wel wat makkelijker geworden.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:57

Eerst deed het bij mij ook pijn, maar nu steken mijn tenen geen ene centimeter meer uit. Ik heb gewoon die spieren opgerekt d.m.v ongelofelijk met je tenen naar binnen STAAN.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:52

Je moet je voeten juist niet via de enkel naar binnen draaien. Als je je voeten evenwijdig aan het paard wilt hebben, dan heb je drie plekken waar je dat kan doen: 1. heup, 2. knie en 3. enkel. Waar denk je dat het het gemakkelijkste en zonder blessure risiko gaat ? Via je heupgewricht. Via je bekken/heupen kun je de ligging van je boven- en onderbeen beinvloeden, dus ook van je voet. Ook via je heupgewricht moet je het niet forceren omdat je anders problemen in de rug kan krijgen, en in de knie. Het mag geen kwestie van doorbijten en pijn zijn, dan ben je met je eigen lijf verkeerd bezig. (blessures). Het voordeel van de voeten evenwijdig aan het paard is dat je bijna onzichtbaar je hielen iets kan uitdrukken, waardoor de een drijvende kuithulp geeft, omdat de goede kuitspier op het paard inwerkt. Je hoeft dus niet te knijpen, te duwen of zachtjes te schoppen om een kuithulp te geven. Voor mannen/jongens is het iets eenvoudiger dan voor vrouwen/meisjes ivm ander bekken en andere beenligging.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:56

Apple schreef:
Waarom zou je je tenen erg naar binnen willen hebben? Vooral als je een blessure hebt gehad waardoor dat niet meer kan of erg pijnlijk is?

Inderdaad.
En zodra je tenen netjes naar het hoofd van je paard gericht zijn is het al prima!
Ze hoeven echt geen meters naar binnen hoor Knipoog