Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Inèske schreef:Je kunt dat ook opbouwen met de longe
met de dubbele longe voor precies te zijn
gebruik geen zweep!!!
Ik gebruik nooit een zweep en ik bekom altijd het geweste resultaat
je legt de dubbele longe achter zijn spronggewricht en als je paard actiever moet lopen da breng je de longe omhoog
naar zijn kruis
en dat is een stimuslans voor actief te zijn
in het begin is een kwartier goed actief lopen lange genoeg
maar je moet het opbouwen totdat het heel goed gaat
en hetgeen je kan bekomen aan de longe kan je ook onder het zadel
veel succes
Silvaantje schreef:verschrikkelijk is dat hé? ik had er laatst ook zo een..! wat een drama.. als ik aanspoorde gebeurde er niets, en als ik een tic verkocht dan reageerde die niet eens! op een gegeven moment was ik 't zat en gaf ik em een flinke mep, maar zelfs als er een vlieg op z'n kont zat reageerd tie nog meer..!
en dan werd er nog gevonden dat ik hem redelijk in draf gehouden heb:S nou.. ik zou niet weten hoe die nog langzamer moet:p
geen idee ook wat je eraan kunt doen..
(K)(K)(K) anoouk
Evelijn schreef:Consequent blijven, zorg dat je paard beter aan je been komt. Probeer je paard op een zo licht mogelijke hulp voorwaarts te laten gaan. Dit is het eerste doel dat hij goed voorwaarts gaat op jou hulpen.
Als je paard wel goed reageert op je been kan je hem activeren door veel te schakelen in tempo. Dit hoeft niet meteen uitstrekken te zijn op een lange zijde, maar juist kleine veranderen van tempo, om je paard wakker te houden. Rij schijnovergangen gericht op het voorwaarts gaan. Nodig je paard uit om bijvoorbeeld een korte zijde even wat grotere passen te nemen en neem daarna ontspannen het tempo weer terug (zelf doen niet het paard laten terug vallen). Blijf varieren rondom het basistempo en probeer dat hij activeert vanuit de achterhand.
Het paard zal misschien wel iets langer over doen als de eigenaresse hem laat sloffen maar het komt wel goed.. paarden kunnen daar prima onderscheid in maken. Heb zelfs even een paard gereden dat onderscheid maakte tussen verschillende zadels (dressuurzadel = verzameld en knieactie, springzadel = heet, westenzadel = rustig en koel) dus denk dat twee verschillende ruiters wel moet lukken![]()
Heel veel plezier met trainen
Inèske schreef:Dubbele longe is redelijk moeilijk
Als je een geduldig paard hebt kun je het zelf leren (maar is niet aan te raden)
Het beste is om een cursus te volgen
Je kunt dat in de meeste manèges volgen en is niet al te duur
En meestal mag je het toepassen met je eigen paard
Veel succes
horsegirl28 schreef:
Bij mij helpt dat niet echt maarjah...
monsera schreef:Je hebt al een half jaar prive les zeg je nou ben ik wel benieuwd wat zij jou verteld wat je moet doen om je paard actiever te maken.
loetjuh schreef:monsera schreef:Je hebt al een half jaar prive les zeg je nou ben ik wel benieuwd wat zij jou verteld wat je moet doen om je paard actiever te maken.
veel overgangen rijden, afwisselend rijden dus dan is naar buiten dan is in de bak... als ze naar een x aansporen niet lusiterd tik geven...en concequent zijn maar ik dacht miss hebben jullie nog andere tips... groetjes anouk