Ik longeer het gewoon in bak van 20x40. Als ik hem zo lang laat dat hij over de hoefslag kan lopen is er geen probleem en houd hij op met trekken en gaat lekker ontspannen lopen. Op de andere hand probeer ik dan maar weer te beginnen met een kleine volte, maar hij blijft trekken en trekken. Omdat het ander 4een gevecht word van wie kan het hardste trekken, geef ik hem dan maar een ruimere volte tot op de hoefslag. (bv de hele volte bij A maar waar hij dan de hoefslag af moet, wordt het weer trekken)
Ik heb ook al eens geprobeerd een kleine longeercirkel af te zetten, maar ik had niet anders voor handen dan hindernis materiaal en daar probeerde hij dus overheen te springen, ook geen succes dus.
Je zou denken dat hij bang voor de zweep is, maar dat is juist niet het geval. Hij doet het zelfde als ik hem alleen op stemcommado laat lopen. Hij is meestal heel lui aan de longeerlijn

Ik heb geen idee waarom hij dit doet, misschien is hij verwend? Ik had vroeger n.l vaak de neiging om het hem mee te lopen tijdens het longeren, dus een hele grote volte. Als hij zo blijft trekken is er geen sprake van ontspanning. Wanneer ik dus weer een stuk longeerlijn meegeef zakt hij weer keurig met z'n hoofd, maar een paar meter verder begint hij weer te trekken.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik eraan kan gaan doen??