Zere rug door velichte zit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Zere rug door velichte zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:50

Ik krijg altijd last van m'n rug als ik een tijd in de verlichte zit rij. Als ik bijvoorbeeld buiten een stuk ga galoperen ga ik in de verlichte zit, maar hou dat nooit zo lang vol.
Jullie weten antuurlijk nie hoe ik zit, maar hebben jullie enig idee waar het van zou kunnen komen? Moet ik m'n rug hol houden of iets bol? En als ik dan gewoon galopeer (geen hindernis) kan ik dan beter meer rechtop blijven staan of echt naar voren.
Ik heb geen idee waar het van komt. Het zijn echt m'n spieren, want als ik ga zitten is het meteen over, maar de volgende dag heb ik meestal wel spierpijn.

Biepje

Re: Zere rug door velichte zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:54

waarschijnlijk is je techniek van verlichte zit verkeerd... wanneer ik verlicht zit, is mijn rug iets bol. niet veel, maar het is toch niet hetzelfde als wanneer ik recht zit.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 08:40

Oefenen en trainen die rugspieren Knipoog
Als je zeker weet dat het je rugspieren zijn, moet het over gaan. Tenzij er echt iets fout zit in je rug. Daar zou ik even naar laten kijken.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:47

Je kan ook je buikspieren oefenen d.m.v sit ups. Helpt mij altijd goed als ik last van me rug heb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:30

Citaat:
Je kan ook je buikspieren oefenen d.m.v sit ups.

sit ups zijn slecht voor je rug!

Beter is om alleen de schouders van de grond te tillen.
Ik doe zelf ook buikspier oefeningen en lig dan op mijn rug, bene opgetrokken en die strek ik dan steeds...maar niet op de grond laten komen.

bij de TS gaat het waarschijnlijk om slappe rugspieren. Sportschool is een idee en misschien eens een lesje verlicht zitten.
Kan best zijn dat je je rug hol of bol maakt of gewoon vastzet.

Als je alleen last hebt met paardrijden zou ik niet zo snel naar een dokter gaan.

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:10

hmm ik doe buikspieroefeningen en dan heb ik altijd minder last van mijn rug Knipoog misschien ben ik een apart geval.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 16:12

Met bodyprector heb ik er meer last van als zonder dus ik denk dat ik m'n ru iets boller moet maken. Ga het proberen.

Hoe meer buikspieren hoe beter voor je rug omdat je buikspieren je rugspieren compenseren en er dus minder druk op je rugspieren komt. Ik doe bijna elke avond buikspieroefeningen, dus dat zit denk ik wel goed Clown

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:19

je hebt van die meeverende beugels dat shijnt een wereld van verschil te maken voor je knieën en je rugm kost wat maat het schijnt erg veel klachten te voorkomen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 16:24

gpg beugels? Die heb ik al.