Mijn paardje zet zijn achterbenen (voornamelijk het buitenachterbeen) niet onder de massa, tijdens longeren erger als tijdens het rijden. Het is dan net of hij zijn been vanuit zijn knie niet recht naar voren zet maar van opzij naar voren. Nu heeft hij de laatste tijd weer last van zijn knie op slot (heel appart maar sinds het weer warmer word, v.d. winter praxtisch niet) toch valt het mij op dat hij de laatste tijd dit weer veel vaker gaat doen. Wie kent dit probleem en hoe is dit op te lossen of is dit wel op te lossen..... Kan het zijn dat hij dit zo gevormd heeft tijdens zijn inrijd periode... Ook gaat hij vaak breed van achter, in stap is dit moeilijker goed te krijgen als in draf en galop gaat gewoon goed.... Begin volgende maand komt steffi v.d. laarse ook bij em kijken of er e.e.a. met hem aan de hand is. Wie heeft er ook ervaring met haar.
het komt mij wel bekend voor.. de mijne had het zelfs zo erg dat die er onregelmatig op liep. Ik ben er toen de tijd mee naar utrecht geweest (ze had 1,5 jaar op rust gestaan ivm gebroken griffelbeen.. door dat op rust staan was ze scheef bespierd geraakt omdat ze 1 been constant ontlasten).
Daar heb ik samen met de artsen een trainingsschema op gesteld om der achterhand sterker te maken en der weer recht te krijgen. Na 6 weken was het zo goed als verdwenen!
Ik heb der getraind door veel rechtuit te rijden, bergjes te rijden en mul zand. Heel langzaam opbouwen en steeds verder uitbouwen.
Ik zou je paardje goed laten controleren door je DA of een fysio. Die kan vaststellen wat de oorzaak is en jou dan ook een trianingsschema geven..