voor de eerste keer galopperen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

voor de eerste keer galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 16:22

Heey dames ( en heren)

graag zou ik van jullie wat tips willen over het volgende:

Ik heb een haflingermerrie van 5 geweest, heb haar nu al enige tijd onder het zadel en wilde eens een heel klein galopje met haar wagen...

alleen ik heb geen rijbak en ik heb een erg vrolijke pony die nogal eens een vreugde bok geeft Haha!...nu is dat niet zo erg maar hoe kan ik dan het beste voor de eerste keer gaan galoperen?

Aan de longeerlijn met iemand erbij, of wat zouden jullie in mijn geval doen?

( we hebben hier wel een boomgaard met lange rijen bomen ...dus ertussendoor hebben wij lange paden om het te proberen)

verder zit hier geen bak in de buurt ofzo

Ashleey_

Re: voor de eerste keer galopperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:31

ik zou in ieder geval niet meteen op de lange smalle paarden gaan galoperen als je voor het eerst begint.
Ik denk vooral omdat ze dus zo vrolijk en alles is, eerder geneigd is om geen goede of juiste galop aan te nemen.
Ik denk dat je het beste een keer gewoon rustig aan de longe kan beginnen.
Daarna, jij zelf erop.. en iemand anders longeren, zodat jij de juiste hulpen kunt geven om in de juiste galop aan te springen...
Pas als dat een beetje lukt, en je denkt haar volledig onder controle te hebben.. rustig proberen op kleine stukjes van paden..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:26

Ashleytjee schreef:
ik zou in ieder geval niet meteen op de lange smalle paarden gaan galoperen als je voor het eerst begint.
Ik denk vooral omdat ze dus zo vrolijk en alles is, eerder geneigd is om geen goede of juiste galop aan te nemen.
Ik denk dat je het beste een keer gewoon rustig aan de longe kan beginnen.
Daarna, jij zelf erop.. en iemand anders longeren, zodat jij de juiste hulpen kunt geven om in de juiste galop aan te springen...
Pas als dat een beetje lukt, en je denkt haar volledig onder controle te hebben.. rustig proberen op kleine stukjes van paden..

sluit ik me bij aan rustig aan beginnen!!

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:09

ga het van de week gewoon rustig een keertje proberen...haha wel met mn vriend erbij want ik ben een paar weekjes geleden aan mn knie geopereerd, dus zou niet verstandig zijn als ik eraf kletter Haha!

maarja eigenwijze mensen he? sommige paardenmensen Knipoog

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:15

Lijkt me best lastig dat je geen bak tot je beschikking hebt. Ik ben met mijn haf nu ook hard aan het oefenen op de galop. Gelukkig heb ik wel een bak tot mijn beschikking want galopperen aan de longeerlijn was voor haar nog veel te moeilijk geweest. Zij had al wel zekerheid in stap en draf maar durfde de eerste keren in galop de bochten nog niet door. Galop aan de longe was voor haar niets geweest.

Heb je niet ergens de mogelijkheid om een bak te gebruiken? Veel succes in ieder geval. En o ja... ga nog niet doorzitten voordat je gaat aangalopperen. Ik begrijp uit je verhaaltje dat je je paard nog aan het inrijden bent. Het is voor je paard makkelijker om aan te galopperen wanneer je gewoon blijft lichtrijden en flink hard in draf gaat. Je paard valt dan als het ware in de galop. Hielp mij de eerste keren heel erg.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 08:18

heey, heel erg bedankt voor jullie advies!
Ik zal eens kijken of ik hier in de buurt misschien ergens in een bak mag rijden ofzo...haha lief aankijken Knipoog