van het ene uiterste naar t andere

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

van het ene uiterste naar t andere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 17:46

toen ik net terug kwam van 3 maanden stage was mijn paard verwent, nam zelf het initiatief in handen en deed dus helemaal niks meer, ook aan de hand vrijwel niks mee te beginnen, bahalve crossen, bokken, steigeren en vooral veel schrikken.
na een maandje of 2 consequent bezig zijn, loopt ie weer lekker, alleen is die nu wel heel afwachtend, en daardoor soms niet vooruit te branden. ik rij bewust buiten en met springen nu zonder spoortje, met de dressuur heb ik ze wel nodig, om hem soms even door te prikken, als die weer s door mn been heen valt, en rij verder zo veel mogelijk op mn kuit.
nu heb ik hem eerst een krab weekje "vakantie" gegeven, in de zin dat ik vanaf za, niet gereden heb en do pas weer ga rijden, alleen zonder bijzet 2 keer een kwartiertje gelongeert en alleen op voorwaarts gaan gelet heb. en daar balkjes bij gelegt omdat ie dat zo leuk vind.
vorige week ben ik 2 keer gaan buitenrijden, en heb hem daar lekker laten uitrazen. dus qua afwisseling moet het goed zitten.
nu heb ik maandag weer wedstrijd, en dan zou die wel wat mogen tonen van mij... duzz jullie raden het al, wat kan ik het beste doen om hem weer de ouwe te laten worden, lekker eigenwijs, en voorwaarts, maar wel zo dat ie nog te hanteren is.
heb niet t idee dat ie er geen bal aan vindt, alleen is er volgens mij een knop omgegaan van ik mag niks bahalve wat gevraagt word en zeker niet teveel. terwijl dat nouj net niet helemaal de bedoeling was.
ik verwacht geen wonderen, en ga sowieso een maandje wat rustig aan doen, maar mss dat jullie ook nog tips hebben, 2 weten meer dan 1 Knipoog
bedankt

EllenP

Re: van het ene uiterste naar t andere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 18:18

Ik zou gewoon proberen deze wedstrijd lekker ontspannen te rijden. Maak je niet druk om hoe hij aanvoelt. Waarschijnlijk is hij gewoon een beetje overdonderd door jou consequente aanpak de afgelopen tijd, na een poosje luieren.
Na de wedstrijd zou ik als ik jou was een tijdje gewoon twee keer per week serieus gaan rijden en de rest een beetje longeren en buitenritjes. Tot je paardje er weer plezier in heeft, dan kan je misschien weer wat meer vragen.

Tot die tijd kan je je afvragen of je nog wel een wedstrijd gaat starten....

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 14:59

die wedstrijden heb ik me tijden geleden voor opgegeven en heb al 4 maanden niet kunnen starten, was juist zo blij dat ik deze maand daar weer mee kon beginnen. maar in april start ik waarschijnlijk toch niet, dus dan heeft ie tot mei om bij te komen (al gaan we dan wel over naar t l1 maar dat moet ie kunnen).
en heb niet het idee dat ie er geen lol in heeft, hij vindt werken normaal gesproken heerlijk, en hij doet alles nog wel gewoon, met zn oortjes naar voren, of hangend als die geconsetreerd is, alleen hangt hij onzettend aan mn been.
ga denk ik maar proberen 1 keer per week naar t bos gegaan, nadeel is dat ik gebracht moet worden, en verder loopt ie normaal sowieso maar 3 tot 4 keer per week en daar laat ik t denk ik eerst maar even bij, en dan zien we over een maandje of zo of we het wat kunnen verhogen wat wel mn bedoeling is.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:23

wat ik het belangrijkste vind is dat mijn paard scherp is aan mijn hulpen en dat alles met ontspanning gepaard gaat. en goed opletten dat ie zijn achterhand goed eronder zet. verder gewoon rustig aan beginnen...dan maar geen winstpunt de eerste keren als jij en het paard er maar een goed gevoel aan over houden.