Heel normaal inderdaad, ik heb dat ook.
Je bent hoogst waarschijnlijk rechts, wat betekend dat je met je rechter hand verder ontwikkeld ben en dus ook sterker bent. Je zal rechts dus altijd sterker vast pakken.
Ht is dus (iig bij mij) ook logisch dat mijn pony op de linkerhand een stuk beter loopt als op de rechterhand, immers op de linkerhand is mijn sterkste hand de buitenteugel en je moet met je buitenteugel rijden. Op de linkerhand heeft ze er dus veel minder problemen mee. Nu heb ik wel het voordeel (nuja, met les is het handig, op wedstrijd daarentegen) dat Sharon haar hoofd een beetje kantelt als ik teveel doe met mijn hand. Zo kan mijn lesgever meteen zien dat ik teveel doe met rechts.
Ik draf of stap merk ik zeer weinig bij mijn pony, maar zodra ik aangallopeer merk ik juist heel goed dat dat stukken minder is als op de linkerhand. Kan haar niet verzamelen op rechts en vooruit rijden is ook een stuk moeilijk.
Probeer jezelf er toe te dwingen er constant aan te denken op de rechterhand. Inderdaad iemand erlangs zitten. Eens een keertje op de volte gaan een omstebeurt je handen zo ver mogelijk naar voren brengen, tot bijna bij z'n oren om je handen te ontspannen. Een keertje de teugels gekruist vasthouden (is wel eventjes wennen met je pony, alleen doen alsie braaf is, want het is op het begin vaak een beetje een gestuntel) dan voel je het zelf ook vaak goed.