Links vasthouden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jivelover

Links vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:57

Hallo,
Mijn paard houdt links heel erg vast heeft iemand tips voor me zodat hij dat niet doet?
Alvast bedankt!

anouksel

Re: Links vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:59

Recht stellen. paard aan alle twee de kanten goed los rijden, goed atteend maken voor het been. Zo nodig links los trillen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:02

sorro1 schreef:
Recht stellen. paard aan alle twee de kanten goed los rijden, goed atteend maken voor het been. Zo nodig links los trillen

wat bedoel je daar mee??
heb ik echt nog nooit van gehoord..
paard rechtstellen is zeker juist. als hij op limks vastpakt is je paard waarschijnlijk rechtsgebogen. rij veel op de binnenhoefslag (rechterhand) in lichte contrastelling, rij af en toe de volte in ook in contrastelling. vergeet niet ook op de andere hand je paard soepel te houden anders loop je de kans dat het paard daar scheef wordt.
succes!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:16

Citaat:
Zo nodig links los trillen

Ik zie het al helemaal voor me: Paard op de trilplaat Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:17

Cowgirl schreef:
Citaat:
Zo nodig links los trillen

Ik zie het al helemaal voor me: Paard op de trilplaat Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

hihi Clown

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:44

Nee, joh gekkie. Knipoog Veel mensen gaan kneepjes geven als hij paard vast zit. Wij trillen hou contact met beide teugels en van uit je vingers je hand trillen.
Zo heb je geen onduidelijk verhaal voor je paard (los vast, spanning, ontspanning) En als je paard los laat ontspan je ook je hand.

Nooit van gehoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:49

Ja wel van gehoord
Zie het alleen nooit zitten
Al dat gerammel en gefrutsel
Lekker loslaten en rechtstellen dmv je kuit.

Ook gebruik ik nooit geen contra stelling, meestal krijg je alleen maar verbuiging in de hals, terwijl het probleem in het hele lijf zit.

Dus goed aan de eenzijdige beenhulpen maken Lachen

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:52

Dat los trillen komt uit Anky's rij stijl. Persoonlijk vind ik het goed werken, als je het door hebt.
Contra stelling, moet je mee uit kijken, paard vind het al gauw best hoor.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:25

[quote="sorro1"]Dat los trillen komt uit Anky's rij stijl. Persoonlijk vind ik het goed werken, als je het door hebt.
Contra stelling, moet je mee uit kijken, paard vind het al gauw best hoor.[/quote]

ik had dit ooit eens als tip gekregen van een oud instructeur Sigaar
heb het zelf weleens gebruikt en werkte prima, maar zoals RK zegt werkt de eenzijdige beenhulp ook prima.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:19

Het kan ook prima werken, maar je moet er goed aan denken hem weer terug te stellen. Mijn paard vind het alleen maar moeilijker als ik hem in contra zet. Die snapt er dan geen houtje meer van.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:42

Contrastelling kan oplossing zijn inderdaad (als je dus weet wat de natuurlijke buiging van paard is, anders heeft het geen nut, zodat je dus de korte spieren van paard op kunt rekken)
Maar je kunt het ook doen door schouder voor en vooral via binnenbeen naar buitenteugel rijden. Zorg dat binnenachterbeen goed eronder kan treden. En veel van rijrichting veranderen. Maar eerst goed rechtrichten (in samenhang met drang naar voren) tot paard op gelijkmatige aanleuning komt en kan ontspannen.
In mijn onderschrift links staan wat tips over rechtrichten vermeld. Zorg dat je zelf in balans zit. Als je moeilijk kunt doorzitten, ga liefst lichtrijden zodat je paard niet tegenwerkt. En ga gewoon hele kleine stukjes doorzitten tot het wat beterder gaat. Succes

xxVIANTROxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:23

Het kan ook zijn dat je paard last heeft van zijn/haar tanden, misschien kan je een tandarts ook eens laten kijken.

yonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:09

mijn pony houdt juist rechts heel erg vast...heel irritant...hebben jullie nog tips voor me?? want ik heb over een paar dagen wedstrijd...help!!

-xxx-iess Yonna

melvin = mijn sgatjaaw Knipoog

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:55

yonna schreef:
mijn pony houdt juist rechts heel erg vast...heel irritant...hebben jullie nog tips voor me?? want ik heb over een paar dagen wedstrijd...help!!

-xxx-iess Yonna

melvin = mijn sgatjaaw Knipoog

In een paar dagen is dat probleem niet opgelost. Dus daar zou ik maar niet op rekenen. Hierboven staat goede tips. Als je er zelf niet uitkomt, zou ik een instructeur inschakelen, zo zonde.. eEen paard dat zo erg vast houd. Succes