hoe kan ik dr weer leren regelmatig lopen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

hoe kan ik dr weer leren regelmatig lopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 14:07

door het zadel wat 2 jaar lang heeft geknelt, loopt ze rechts korter dan links. Rechts is dan ook dr heeeeeel erg slechte kant.
Mijn instr. zegt dat ik gewoon rechts bij meot drijven, maar ik weet enit of dat wel gaat helpen.

Weten jullie het of kan dat neit worden verholpen???? Verward

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 14:33

Met een goed passend zadel gewoon verder rijden....en dan duurt het weer twee jaar eer je paard weer in orde is. net zolang als het duurde om zo scheef te geraken.
Als jij je hulpen scheef moet gaan geven om je paard minder scheef te maken, bereik je alleen maar dat de hele combinatie scheef gaat lopen. NIet de oplossing dus.

Met longeren (gericht en met verstand van zaken) kan je het proces bespoedigen. Maar recht richten onder het zadel gaat alleen als er een goed passend zadel op ligt.
BTW: wat je omschrijft over je instructie, in dit en eerder berichten,...ik twijfel een beetje...weet het niet .....klinkt niet erg overtuigend....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 15:42

Inderdaad, longeren is een heel goede training. Ik heb al eens meerdere paarden aan mn longe gehad, en kon altijd goed opmaken wat de slechte kant van een paard is. Die kant pak je dan wat vaker op. Bij jou dus rechts. Maar blijf af en toe ook linksom lopen.
Longeer met een goede bijzet, en zet het dan zo op, dat ze met haar hoofd iets meer naar binnen kijkt, dus de binnenkant zet je ietsjes strakker aan.
Maak veel overgangen en laat haar lekker voorwaarts lopen.

Desnoods zet je haar een week op 'longeertraining" en rij verder niet.
Deed ik ook wel eens met mijn vorige paard, als hij eens een tijd lang niet lekker liep, gaf ik hem een week longeer training, en een dag rust, waarop je op die dag dan alleen aan de hand gezellig gaat stappen.

Werkte altijd supergoed, het paard wordt er weer heerlijk los en vrolijk van. Doe het wel op een goede manier, desnoods met wat begeleiding.
Echt waar longeren helpt altijd erg goed.
Succes. Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:33

Anneke schreef:
Desnoods zet je haar een week op 'longeertraining" en rij verder niet.
Deed ik ook wel eens met mijn vorige paard, als hij eens een tijd lang niet lekker liep, gaf ik hem een week longeer training, en een dag rust, waarop je op die dag dan alleen aan de hand gezellig gaat stappen.


Goed idee laat de rug even tot rust komen en met longeren kan je een hoop herstellen. En ook zien hoe ze haar lichaam gebruikt vooral of ze het ene been korter neerzet dan weet je waarop je kan trainen.

Doe ook veel buig oefeningen als je ernaast staat dus vraag haar met een snoepje links en rechts te buigen zonder dat ze haar achterhand verplaatst. Zo worden de spieren langzaam opgerekt.
Verwacht niet te veel in een keer neem de tijd en vooral rust.

Succes Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 12:14

thnx voor de tips.
Ik doe af en toe wel buigoefeningen maar dat is meer dat ze iets emot doen voor ze een snoepje krijgt Haha!
Ik zal wel even overleggen emt de eigenaren of ze haar even een week ook niet kunnen rijden (zij rijd dr zelf ook op donderdags).

En wat het zadel betreft, dat willen we zo snel mogelijk doen, dan willen we een zadel kopen met verstelbare boom.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers