Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
polly_amigo schreef:Hallo, ik ga me BPW'er Hengst inrijden.
Iemand nog nodige tips die ik goed kan gebruiken enzo..?
Tact schreef:Het lijkt erop dat je "dit klusje" onderschat. Een paard goed africhten vraagt kennis en ervaring. Als je met een hengst aan de slag gaat, heb je nog meer kennis en ervaring nodig. Laat dit door een ervaren ruiter doen, dus niet iemand die z'n proefjes netjes kan rijden, maar iemand die ervaring heeft en succesvol is met de africhting van paarden en dan ook met hengsten in het bijzonder.
carlijn83 schreef:Niet alleen gaan lopen prutsen. Als je hier daarover vragen stelt ben je niet zeker genoeg van je zaak denk ik.
Weet waar je mee bezig gaat.
Haal er een ervaren persoon bij!
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen wie je bent en welk paard t is?? Ik kom ook uit elburg...
polly_amigo schreef:carlijn83 schreef:Niet alleen gaan lopen prutsen. Als je hier daarover vragen stelt ben je niet zeker genoeg van je zaak denk ik.
Weet waar je mee bezig gaat.
Haal er een ervaren persoon bij!
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen wie je bent en welk paard t is?? Ik kom ook uit elburg...
Ik ben Henriette, en het gaat om Casanova's Secret. ( Nova )
Ik heb hem vandaag gelongeerd, ging heel goed! Hij luisterde goed naar me commando's enzo.
Maar als hij wel te gevaarlijk word dan laten we hem wel castereren, We proberen nu eerst hoe hij is. Het is niet zo'n wilde hengst hoor, Hij gedraagt zich helemaal niet als een hengst.
En ik krijg hulp van een vrouw die al zo vaak heeft ingereden enzo..
Tact schreef:een hengst kan je zo een hengst verkopen.
Gemma schreef:Tact schreef:een hengst kan je zo een hengst verkopen.
JahEn een merrie of een ruin ook... Als een paard je respecteert zal ie dat dus niet doen, dus ongeacht hengst, merrie of ruin...
Gemma schreef:Tact schreef:een hengst kan je zo een hengst verkopen.
JahEn een merrie of een ruin ook... Als een paard je respecteert zal ie dat dus niet doen, dus ongeacht hengst, merrie of ruin...
Hermesdeux schreef:Gemma schreef:JahEn een merrie of een ruin ook... Als een paard je respecteert zal ie dat dus niet doen, dus ongeacht hengst, merrie of ruin...
Als een paard je respecteert? Nou reken maar, dat een paard zo een klap kan uitdelen, ook al respecteert die je! Heb je het gezichtsveld van een paard weleens nader onderzocht?
Gemma schreef:Tact schreef:
een hengst kan je zo een hengst verkopen.
gijsenkim schreef:ligt eraan............... als je het paard op laat groeien tot een zelfverzekerd dier die de mens als leider ziet zal deze niet zo heel snel anders doen dan dat wij van hem verwachten.
Onzekere of dominante dieren zijn altijd onbetrouwbaar, niet omdat ze gemeen zijn maar omdat ze wel eens anders kunnen reageren
Casca schreef:weet je wat ik nou niet snap??
iedereen heeft het over iemand met ervaring je paard laten inrijden, maar hoe heeft diegene ervaring gekregen?? juist, door te DOEN..
nou wil ik niet zeggen dat je maar gewoon wat moet gaan aanklooien maar jullie maken van paarden monsters..
1 tip kan ik je geven: RUST!!! wees heeeel zelfverzekerd en doe alsof er niks aan de hand is.. kijk wel uit naar zijn houding en doe een stapje terug als hij het even niet kan bijbenen..
Ik ben nu ook bezig (nou ja.. ik zit er nu al op) met een jong paard inrijden, de eerste keer deed een "ervaren" iemand het zadel erop.. de persoon stond er naast: "hoooooooo, rustig maar, hooooo" je kon aan zijn stem horen dat het eng is het paard flipte dus ook helemaal.. ik probeerd het een keer, ik dacht echt: beest stel je niet zo aan, ik mag dit best op je rug leggen, en hij bleef braaf staan en ik mocht alles doen. door de leider te zijn bepaal jij of iets eng is of niet.. NATUURLIJK bokt het paard zn benen van zn lijf als hij voor het eerst moet lopen met een zadel, maar dat weet je..
een ding nog: je paard word onderdanig als hij zijn neus naar de grond doet (2 cm erboven) en begint te smakken (kauwen en likken) stuur hem net zo lang van je weg tot hij zich overgeeft en jou accepteerd als leider.
heeeeeel veel succes, maak er een mooi en goed paard van![]()
![]()
groetjes Anne