Ik rij nu al een tijdje op een Zeoliet x Periclessxx ruin van 10jr, Melanthios.
Hij is voor mij door 3 verschillende meisjes gereden. De eerste heeft hem in gereden, zij was altijd heel lief voor hem, misschien te lief... Hij is door haar erg verwend, hij kreeg zijn zin bij bijna alles zeg maar. Het 2e meisje was ook een beetje zo maar wel iets concequenter, het ging met hun best goed met rijden en de om gang, ze kreeg geen tijd meer en toen kwam het 3e meisje. Een manege ruiter, ze kan redelijk goed rijden alleen was ze bang voor hem dus had ze hem veel op de rem getrokken waar door hij heel langzaam werd.
Toen ik op hem begon te rijden werd me al verteld dat hij bokte, ik wou de uitdaging wel aan gaan en het proberen. De eerste paar keren dat ik op hem reed was hij erg langzaam en reageerde hij niet op mijn hulpen en in 2 hoeken in de bak was hij aldoor erg gespannen.
Dat slome heb ik eruit gereden door heel veel overgangen te rijden en goede reactie op mijn hulpen "eisen". In het begin reed ik met een zweepje maar ik merkte dat hij daar gespannen van werd. De andere meisjes reden met sporen op hem dus toen heb ik dat geprobeerd en dat werkte heel goed.
Om een lang verhaal kort te maken. Met het aanspringen in galop bokt hij. Maar hij geeft geen bokje die je zo uit zit... nee hij maakt een handstand. Ik kan meestal wel blijven zitten maar het is echt stierlijk irritant en in een proefje krijg je er niet merr punten voor ofzo
Hij is een redelijk gestressed paard erg kijkerig, en hij vind het heel moeilijk om 1 tempo aan te houden (heeft hij aldoor gehad), ik rij nu niet meer met sporen maar met een kort zweepje (dat vind hij niet eng) en ik geef hem een tikje als hij bokt dan bokt hij weer geef ik hem weer een tikje etc etc. tot hij opgeeft of ik er af lig. En zo wil ik het NIET!!
Ik weet niet meer wat ik moet doen... Hij kan de ene dag de sterren van de hemel lopen en de volgende dag zijn we weer terug bij af
Wie heeft er nog een tip voor mij?? Wat zou ik kunnen doen alles is welkom.
Alvast bedankt!!
-XxX- Naomi!~!