hoofdschudden wanneer nageeflijk :S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

hoofdschudden wanneer nageeflijk :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:35

Wanneer mijnm paard nageeflijk wordt, gaat hij met zijn hoofd schudden in draf en galop, van onder naar boven. Wat zou dit kunnen zijn? Of zou het de voorpluk kunnen zijn die dan in zijn ogen komt ofzo, omdat hij zijn hoofd dan naar beneden heeft?

M3isSi3j

Re: hoofdschudden wanneer nageeflijk :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:04

misschien omdat die helemaal niet nagevelijk is?

Rij hem op je been, zit en stem hulpen. Doe oefeningen als overgangen rijden, schakelen, zijgangen, stellingen, figuren om hem soepel en nagevelijk te krijgen dan zal die zelf je hand gaan zoeken en nagevelijk zijn zonder met zn hoofd te gooien.

Als die gaat schudden met zn hoofd (als nee schudden) heeft die spierpijn en moet je gewoon goed de tijd nemen om hem los te rijden en uit te stappen!

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:12

Doet jarouk ook altijd, moet je met je buitenteugel kleine ophoudingen houden, en met je binnenbeen inwerken, dat met het hoofd schudden wil met jarouk zeggen dat ik nog even door moet zetten en dan geeft ie zich als het ware gewonnen, en dan loopt ie de hele les nageeflijk.
Sietske deed het vandaag ook maar dat kwam omdat zn manen niet goed zaten Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:46

Meer erachteraan gaan rijden met je been zodat je een constante verbinding krijgt met de mond. Je paard is zoekende. Door met meer been te ondersteunen krijg je het zo weg. Veel ruiters maken de fout dat als het krulletje aan de voorkant goed is niets meer met hun benen te doen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:34

Niets blijft duren, je moet altijd iets blijven doen. Waarschijnlijk heb je wat contact verlies of geef je hem te weinig ondersteuning met je benen. Milimeters en grammetjes contact maken al een heel verschil Lachen

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 05:21

Je paard zoekt naar zijn balans ,dit gaat vanzelf over als ie maar actief
op jouw hulpen reageert.Zorg dat je zelf stil zitmet je handen en laat hem maar rommelen, gaat vanzelf over.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:45

mijn pony deed dat ook altijd... die heb ik door de tandarts laten nakijken en ze had haken op de kiezen duz misschien.... Bloos

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:51

mijn pony deed het ook altijd en toen ging ik elke dag met een (iets strakkere) martingaal rijden!
zodat er iets meer druk op de teugels komt te staan!
jij moet dan alleen voorwaarts blijven rijden en proberen hem/haar nog wat nagevelijker te rijden!
als het schudden minder word moet je de martingaal iets losser doen tot dat weer beter gaat en op een gegeven moment moet je hem gewoon eens af doen!
misschien blijft je pony het af en toe nog doen rij hem dan voorwaartser en dieper! Knipoog Haha!
een tikje kan ook geen kwaad maar niet SLAAN he Tong uitsteken Knipoog Haha!
wel met een zachte hand rijden he Knipoog

gr. peerdjuh

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:15

Geeft het paard echt na in stap, draf, galop en bij vierkant staan. Ook als je een overgang vanuit stap naar hoger tempo maakt ?