Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Poofje schreef:Hoi Glenn,
Dat is balen zeg! Is het paardje goed ingereden is ze door zo'n fout toch het vertrouwen weer kwijt.. Ik zou beginnen bij het begin. Heel veel met haar doen zoals poetsen wandelen longeren en dat soort dingen. Zo krijgt zij ten eerste al meer vertrouwen in jou. Als je dan wil gaan rijden zou ik dat ook weer aan het begin beginnen. Dus eerst iemand over de rug van het paardje heen hangen. Zo leert ze dat het niet eng hoeft te zijn dat er iemand op haar rug klimt. Als ze dit allemaal gewoon goed doet en jij haar steeds goed beloont zal ze doorhebben dat het helemaal niet zo erg is dat er iemand op haar rug klimt. En doordat jij veel met haar doet zal ze ook meer vertrouwen in jou krijgen. Wanneer je dan uiteindelijk weer gewoon opstapt zal ik ervoor zorgen dat iemand haar vast heeft zodat ze niet echt weg kan schieten en dat jij dan ook bijvoorbeeld verkeerd op haar terecht komt.. Als zij geleerd heeft dat gewoon opstappen niet eng is zal ze misschien ook wat makkelijker te rijden zijn, en ik denk dat dat ook veel te maken heeft met vertrouwen hebben.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.. heel veel succes in ieder geval!
Groetjes