Rijden of longeren...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifer

Rijden of longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 14:06

Door de hevige sneeuwval hier heb ik 1 1/2 week niet kunnen rijden. Daarvoor liep hij ook al niet zo goed. Donderdag heb ik gelongeerd en vrijdag gereden maar hij liep voor geen meter. Het was meer een gevecht, wat dus niet de bedoeling is Clown

Nu mijn vraag: kan ik beter deze week een paar keer longeren met pessoa en dan aan het eind van de week er weer op stappen, of vandaag gewoon rijden en het beste ervan maken?

LoveDunc

Re: Rijden of longeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:44

Doordat je een tijdje niet heb kunnen rijden, zou ik het even rustig opbouwen, vooral omdat hij daarvoor ook niet lekker liep. Paar daagjes longeren, en als dat helemaal goed gaat er weer opstappen!

Succes!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:51

Lekker rustig aandoen. Je kunt het rijden ook leuk maken door wat balkjes neer te zetten. wat bij mij altijd helpt als mijn pony vervelend is om even te scheuren op een zandpad in de buurt. Knipoog Kan hij even fris worden in z'n hoofd. Vaak gaat het dan al een stuk beter met rijden. Zoek met rijden naar ontspanning, niet gaan priegelen maar lekker voorwaarts rijden en af en toe hals laten strekken en veel stapwerk.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:23

Rustig aan weer gaan rijden en je paard goed verzorgen na het rijden.
De kans op spierpijn is erg groot als hij zolang heeft stilgestaan. Dus doe geen zware training deze week, doe dat volgende week weer. En na het rijden goed uitstappen, afspoelen met koud water, iets voor de spieren erop, lekker dekentje erom...

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:41

Rustig opbouwen. Dat kan idd met longeren maar ook prima met rijden, als je t dan maar bij basis werk houd en geen ruzie gaat zoeken als hij er niet fijn aan wil, hou in je achterhoofd dat ie een tijdje niets heeft gedaan. Dan zijn ze automatisch wat stijver e.d.
En zoals genoemd, goede naverzorging.