Leuke oefeningen voor mijn nieuwe bijrijdpaard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Leuke oefeningen voor mijn nieuwe bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:38

Hoi mensen,

Ik heb nu 2 keer gereden op Leandra, mijn nieuwe verzorgpaard.
Voor mij was het ook al weer een tijdje terug dus ik moest wel weer wennen, en zij natuurlijk ook aan mij, maar volgens mij heeft ze het wel naar haar zin met mij Lachen

Leandra is een kwpn merrie en ze heeft volgens de eigenaar M dressuur gelopen en springen kan ze ook wel.

Nou is mijn vraag aan jullie, waar kan ik het beste mee beginnen qua oefeningen? Ik wil het nu vooral leuk maken voor haar (en voor mezelf natuurlijk Haha! )om lekker aan elkaar te wennen, dus wat is een goed idee om mee te beginnen, veel figuren rijden/overgangen maken of bijv. cavaletti met haar gaan doen?

Als dit topic hier niet hoort of er al een soortgelijk iets bestaat dan hoor ik t wel.

xMarieke

Re: Leuke oefeningen voor mijn nieuwe bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 00:11

Ja veel figuren rijden. Met mn verzorgpaard rijd ik vaak niet bestaanden figuren (ook op aanraden van mn instructeur). Bijvoorbeeld gebroken lijn, bij x een kleine volte en dan de gebroken lijnafmaken. Of afwenden bij c en bij x kleine volte rechts en daarna links (zegmaar door een s van hand veranderen maar dan vanaf de x) en daarna doorijden naar de a.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:40

eerlijk gezegd zou ik een keertje les nemen van een goede instructrice die liefst het paard kent. zo vlieg je er in een keer in, weet je wat de kleine kantjes van het paard zijn en kan je daaraan gaan werken. verder natuurlijk veel figuren en overgangen rijden, dat is heel goed om het paard te leren kennen. wees er daarnaast ook veel mee bezig, geef wat worteltjes, knuffelen, poetsen, neem er de tijd voor, zo raak je het snelst aan elkaar gehecht. veel succes!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:38

Okee, dank jullie wel Haha!
Ik ga nu les krijgen van de eigenaresse, want ik moet nog wel aan wat dingetjes werken merkte ik toch Knipoog