Ik wil het liefst haar dit allemaal eerst aanleren zonder dat ik erop zit! Is dit juist goed of juist slecht? Mening erover graag!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
elmiran schreef:wij hebben onze quarter-horse zelf leren springen. We zijn begonnen met vrij springen zodat ze een beetje wist wat de bedoeling was. Eerst stapte ze er gewoon over heen.toen ze het eenmaal door had wat de bedoeling was, wilde ze altijd zo hard mogelijk over de hindernissen heen, en werd ze heel druk. Nu nog steeds een beetje, als ik vind dat ze te druk word spring ik een keertje en ga ik een rondje galopperen, of in middendraf en dan weer een sprongetje doen. De eerste maand hebben we niet zo hoog gesprongen, toen ze het al een tijdje kon en het ook goed ging hebben we iedere keer de hindernissen iets hoger gemaakt en nu kan ze dus even goed springen als mijn nrps.
krientje schreef:Eerste gedachte; je hoeft niet hoog! Eerst netjes over een lager sprongetje en dan zien we wel verder. Idd is vrijspringen een goed idee. Wat ook belangrijk is is dat de sprong goed uitkomt. Leg een balkje op 6 meter voor een kruisje, dan hoef je je niet druk te maken over de afstand. Als hij heet wordt; laat hem heet worden. Joel kan heel erg heet over 1.50 m! Gewoon lekker voorwaarts blijven rijden, hij wordt vanzelf rustiger als hij merkt dat hij zich niet zo druk hoeft t e maken om een banketstaaf sprongetje...
elmiran schreef:je kunt je pony ook aan de longe laten springen.
die palen bij de hindernis zitten dan wel in de weg ben ik bang
ditchie schreef:elmiran schreef:je kunt je pony ook aan de longe laten springen.
haha hoe wil je dat doen dandie palen bij de hindernis zitten dan wel in de weg ben ik bang
) maar hij stormt steeds op de hindernis af...een blakje hielp daar heel goed tegen
fjordygirl schreef:Je kunt ook een paar in-uitjes maken daar kan die minder makkelijk op gaan racen.
Bovendien is dat heel goed voor zijn rugspieren en traint die daar op ook zijn concentratie op de sprong.