middendraf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:48

Wat is de beste manier/ een goede manier om naar de midden draf toe te rijden/ werken, zodat je ook daadwerkelijk een middendraf krijgt Knipoog .

lachmar

Re: middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:57

Zorg eerst dat je paard/pony goed ontspannen is.
Is het een jong paard, dan begin je in het begin met kleine stukjes en dit bouw je steeds verder uit.
In de hoek vang je je paard iets op, zodat je hem iets gaat 'verzamelen'.
Dan rijdt je rustig de diagonaal op, rechtstellen je hand iets openen en je geeft been.

Heb je al een verder 'doorgetraindt' paard, dan rij ik vaak eerste en stukje schoudervoor/binnenwaarts en vandaar uit rij ik de diagonaal op en laat ik hem vertrekken.
Ook hier geld je kunt beter een klein stukje goed doen dan een groot stuk waarbij je paard op het laatst uitelkaar gaat vallen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:53

Meestal op de korte zijde tegen de gesloten hand aanrijden zodat je druk krijgt en het paard zo van achter vertrekt.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:34

Bij een goede middendraf versnel je niet, daarom moet de pony goed op de achterhand lopen en goed op je benen reageren. Als dat het geval is kun je van verzameld je pony laten verruimen en weer verzameld laten lopen (nauwelijks versnellen)

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:01

Le0nie schreef:
Bij een goede middendraf versnel je niet, daarom moet de pony goed op de achterhand lopen en goed op je benen reageren. Als dat het geval is kun je van verzameld je pony laten verruimen en weer verzameld laten lopen (nauwelijks versnellen)

Dat is zeker waar, maar in de lagere klasses komt dat nog niet zo nauw. Het belangrijkste is om je pony goed recht te stellen na het doorrijden van de hoek en dan ontspannen een paar passen vooruit te rijden. Vooral netjes wegrijden en netjes (gecontroleerd, dus niet met alle macht aan de teugels gaan hangen Knipoog ) opvangen wordt gewaardeerd.

offtopic; leonie ga jij naar Pesse van 't zomer? Grote kans dat je mij ziet rijden bij mijn cluppie... Haha!