Hij staat heel even stil maar gaat dan gewoon verder lopen.
Waarschijnlijk ligt het aan mij
dus heeft er iemand tips hoe ik (en andere ruiters) hem stil kunnen laten staan? Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dus heeft er iemand tips hoe ik (en andere ruiters) hem stil kunnen laten staan? 
lachmar schreef:Ga eerst na wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Zit het in het karakter (is het een heethoofd), maar je geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk aan jezelf ligt.
Ga het halthouden rustig opbouwen.
Dus niet te lang stil willen laten staan, maar iedere keer maar heel eventjes en let er dan op dat je zelf heel ontspannen en rustig blijft zitten.
Let er wel op dat je consuquent blijft, ze mag bijvoorbeeld niet achterwaarts gaan, dan moet je been geven. Als ze uit zichzelf naar voren wil dan hou je d'r iets tegen.
Staat ze mooi stil, al is het maar een seconde dan geef je been en laat je d'r weer voorwaarts stappen en je beloond d'r duidelijk.
Dit kun je ook aan de hand oefenen als je er langs loopt.
Laat d'r regelmatig met behulp van je stemhulp halthouden.
Die stemhulp kun je dan met rijden ook toepassen.
Succes.
lachmar schreef:Ga eerst na wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Zit het in het karakter (is het een heethoofd), maar je geeft zelf al aan dat het waarschijnlijk aan jezelf ligt.
Ga het halthouden rustig opbouwen.
Dus niet te lang stil willen laten staan, maar iedere keer maar heel eventjes en let er dan op dat je zelf heel ontspannen en rustig blijft zitten.
Let er wel op dat je consuquent blijft, ze mag bijvoorbeeld niet achterwaarts gaan, dan moet je been geven. Als ze uit zichzelf naar voren wil dan hou je d'r iets tegen.
Staat ze mooi stil, al is het maar een seconde dan geef je been en laat je d'r weer voorwaarts stappen en je beloond d'r duidelijk.
Dit kun je ook aan de hand oefenen als je er langs loopt.
Laat d'r regelmatig met behulp van je stemhulp halthouden.
Die stemhulp kun je dan met rijden ook toepassen.
Succes.