Mijn merrie Marjon is echt het ideaal voorbeeld van de Welsh; Stik eigenwijs
In meeste gevallen leuk, maar helaas is er bij deze pony nooit serieus mee omgegaan. Bij alles kreeg deze dame haar zin. Zowel in de omgang (haar kont draaien in de wei als iemand haar wilde halen die haar niet zinde) als onder het zadel (marjon besliste wanneer ze in draf gaat, en in galop natuurlijk).
De vorige eigenaren waren erg tegen straffen "ze wil dat niet". De meiden mochten dus ook niet met zweep rijden. Met als gevolg dat een fatsoenlijk rondje dressuur er niet in zat.
Nu is ze van mij, en vind ik dat een fatsoenlijk rondje dressuur er wél in moet zitten. Voornamelijk mag ze leuke dingen doen, maar ook een beetje rond hobbelen in de bak moet lukken. Helaas denkt Jonneke daar anders over. En dat uit zich in bok sessies.
Deze beginnen meestal na een correctie tikje (omdat ze bv van de hoefslag af springt, weigert in draf te gaan enz). Marjon bokt, ruitertje mept, marjon bokt, ruitertje mept en zo gaat het dan even door
Ze bokt totaal niet gemeen, en je ziet aan haar dat ze er de grootste lol in heeft. Het is gewoon echt een spelletje voor haar.
(dat het geen gebrek is weet ik trouwens zeker, ze mankeert niets en het past gewoon compleet bij haar Karakter).
Nu wordt ze ongeveer een maandje serieus gereden (3 maal in de week ong) maar echt cooruit gang zit er niet in. Ja, bij de jongste ruiter, als ZIJ mag beslissen hoe ze loopt, zet ze geen stap verkeerd. Maar bij Wieke en Laura, die wel op hun tempo enz willen rijden begint het gemieter.
Zelf denk ik dat het compleet over is als het corectie tikje gegeven wordt op de hals ipv kont. Maar ik twijfel of dat verstandig is, geven we dan niet WEER toe?
De meiden die haar aan pakken die zijn overigens totaal niet onder de indruk van haar. Dus hun vinden volhouden niet erg, maar ik vraag me af of dit er bij een 13 jarige pony nog uit te krijgen is...
Wat zouden jullie doen?
)