Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Wat ik probeer is om haar wat lager in de hals te krijgen, terwijl ze wel nageeflijk blijft. Op een gegeven moment gaat ze lekker kauwen en schuimt ze zich halfdood, dit is goed voor haar rug en zo wordt ze lekker ontspannen. je kunt zo ook best oefeningen doen hoor, wijken, overgangen voltes verkleinen en vergroten, schoudervoor enz enz... Monster schreef:Ik denk dat jij iets fout doet waardoor je pony zich niet kan ontspannen,
Wil je snel teveel??
Zit je gespannen op je pony??
Houd je je teugels te gespannen??
er zijn veel dingen die het kunen zijn waardoor je pony niet ontspannen kan/wilt lopen, je krijgt een pony niet ntspannen met ene hulp middel![]()
Wat je zelf al zegt, je bent de hele tijd bezig met ontspannen proberen te rijden, wat heb je aan een slof/thiedeman om hem omlaag te krijgen als ze toch alleen maar gespannen is ??
Bonny4life schreef:maar ik moet toch eerst naar de ontspanning toe rijden om haar over de rug te laten lopen of zit ik er nu heel erg naast? vind t zoo moeilijk allemaal als ik zie hoe het bij sommige zo vanzelf allemaal gaat!
.Bonny4life schreef:ik wil niet snel te veel, maar vaak lukt er zo weinig dat ik mijn geduld verlies, hoe erg ik ook mijn best doe, en het klopt ik zit vaak onrustig op mijn pony, ik werk hier heel erg aan maar ik vind zelf dat r wel vooruitgang inzit..maar ik moet toch eerst naar de ontspanning toe rijden om haar over de rug te laten lopen of zit ik er nu heel erg naast? vind t zoo moeilijk allemaal als ik zie hoe het bij sommige zo vanzelf allemaal gaat!