Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
poes schreef:Ik weet het niet, het hangt ervan af waar het paard in de training staat vind ik. Om nog gewoon diep vw-nw te zakken zet ik mijn handen wat lager (maar niet té laag, zodat je ze naar beneden dwingt, gewoon niet te hoog boven de schoft, en zeker niet te breed gaan houden), maar als ik al wat meer in verzameling rijdt, hou ik ze liever wat hoger. Bij mij is het een kwestie van aanvoelen, je moet er eigenlijk gewoon voor proberen te zorgen dat je armen zó zijn, dat als je paard nageeflijk loopt (of dat nu vw-nw is, of meer opgericht), dat er van jouw ellebogen naar zijn mond 1 lijn is. Je paard zal automatisch die lijn een beetje opzoeken.
poes schreef:Maar je kunt je handen met een heel groen paard toch niet precies even hoog gaan houden als bij een paard dat al erg ver doorgereden is? Of zie ik dat nu zo verkeerd?
omaxje schreef:het is niet goed om je handen extreeeem hoog of laag te houden. het beste is ongeveer op heup-hoogte, zodat je elleboog in een hoek van 90 graden is, dat is dan 'perfect', maar het is dan beter om je handen ietsje hoger te houden, want als je je handen laag houd, bouw je (onbewust) toch een bepaalde spanning op in je bovenarm-spieren
omaxje schreef:het is niet goed om je handen extreeeem hoog of laag te houden. het beste is ongeveer op heup-hoogte, zodat je elleboog in een hoek van 90 graden is, dat is dan 'perfect', maar het is dan beter om je handen ietsje hoger te houden, want als je je handen laag houd, bouw je (onbewust) toch een bepaalde spanning op in je bovenarm-spieren
Astragirl schreef:Zoals al beschreven is een rechte lijn altijd noodzakelijk, en die kan je dan iets lager in het begin (zoals ik) of iets hoger erna instellen. Maar dat gaat mee met de 'oprichting' zeg maar van je paard gedurende de les.