Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

marian schreef:Doe gewoon sporen aan, meisje, en als je paard niet op het been reageert, dan zet je een keer flink je sporen er in.
Kaja schreef:Hoe staat het paard aan de hulpen?
Kent het de galophulp?
Hoe reageerd hij op stemhulp?
Het is van uiterst belang dat jou zit ook correct is!
Wanneer jij je paard op de een of de andere manier tegenwerkt en niet goed zit is het voor jou paard onmogelijk om te doen wat jij verlangt!
Wanneer je zit correct is en jij goed kunt rijden is het gebruik van sporen geheel niet paardonvriendelijk, mits op de juiste wijze gebruikt!
Alles wat je "misbruikt" is paardonvriendelijk, zelfs een zweep!!
Ga dus grondig te werk.
Vraag je af waarom jou paard "afgestompt" is, staat hij niet scherp aan je been? Rijdt je wel consequent genoeg om te verlangen dat je paard luisterd? Snapt je paard überhaupt wat je bedoeld?
Wannee alles verder in orde is, zul je je paard simpelweg scherper aan het been moeten rijden! Door consequent te zijn en rijkelijk te belonen!
Been geven.... geen reactie?? Been geven... geen reactie??
Been geven en tikje met de zweep achter je kuit, net zolang en steeds harder tot hij reageerd... Een reactie?? BELONEN!!!!
Ook al moest hij draven in plaats van galopperen, BELONEN!!

( doet hem toch nx :p )
bonitobol schreef:
als ik het zo doe heb ik het meeste resultaat : cirkel rijden in draf , voorbereiden ( doorzitten , buitenbeen wat achter de singel , binnenstelling enz ... ) en dan 1 keer zachtjes de beenhulp , reageert ie niet = nog eens ! reageert ie nog niet ? zachtjes met de zweep , nog niet ? goeie zweepslag( doet hem toch nx :p )
en dan lukt het , maar ondertussen ben ik wel weeral wat verder hé
Citaat:Verder zou ik je willen adviseren om heel veel overgangen te gaan rijden zodat hij nog scherper aan je been komt.Kleine stukjes rijden en steeds wat anders vragen. Andere gangen maar ook in de gangen weer stukjes veruimen en stukjes terug laten komen en steeds achterelkaar.
dankuwel natas101 schreef:ik denkt dat het een slim idee is om een keer sporen te gaan gebruike ja
Gelezen in andere berichten!! Jammer hoor!! newie schreef:marian schreef:Doe gewoon sporen aan, meisje, en als je paard niet op het been reageert, dan zet je een keer flink je sporen er in.
lekker makkelijk }>
hier word ik echt duivels van he.
als jij iets niet snapt en ik steek een vork in je hol, dan waardeer je dat ook niet echt denk ik
zoek naar de oorzaak, niet meteen sporen er in rammen.
newie schreef:succes ermee.
ik lees net dat die man hem wel lekker door kan laten lopen, missschien kun je hem ook eens om wat tips vragen, hij kent het paard goed en kan zien wat je eventueel fout doet..