irritant...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0mandy0

irritant...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:15

ik heb een super lieve verzorgpony Haha! maar ze laat het niet toe dat je haar oren uitknipt Slapen word je afentoe een beetje moe van dan begint ze heel hard met haar hoofd te gooien enzo en das best wel vervelend Ja en pogingen tot steigeren Gestoord hebben jullie tips?? Alvast bedankt

Caesar

Re: irritant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:22

Mijn paard heeft dit ook. Wil ook totaal niets hebben van scharen, scheermachines en dingen. Kom je alleen aan haar oren als je haar moet knippen? Zo ja, ga dan eens vaker langs haar oren, aai er daar gewoon wat vaker en fixeer je niet op het feit dat die oren geknipt "moeten" worden.

Wat ook helpt is je paard af en toe te masseren. Je neemt het oor tussen je duim en wijsvinger en je gaat zachtjes van boven naar beneden...

Verder niet dwingen. Dit is angst. Dwang neemt angst niet weg.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:28

ja ik aai haar wel vaak over haar oor Ja maar dan laat ze het wit van haar ogen zien zo bang is ze egt vreselijk het is zoiezo een zenuwpeesje Kusje

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 16:30

0mandy0 schreef:
ja ik aai haar wel vaak over haar oor Ja maar dan laat ze het wit van haar ogen zien zo bang is ze egt vreselijk het is zoiezo een zenuwpeesje Kusje

Ow bij mij is zo dat als ik hem beetje ga kroelen het vaak wel wat beter gaat. Hij krijg vaak van die vetkwabjes. Die trek ik er dan snel uit...lekker onvriendelijk, maar met de schaar kom ik er ook niet bij. *vind je het gek dat die je niet aan zijn oren laat komen als je eraan trekt Haha! *

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 16:33

ja whaha neej ze is al bang als je in de richting van der oor gaat of als je het halster omdoet en der oor zit der tussen word ze helemaal gestrest Ach gut dan moet je der weer gerust stellen

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:01

ja probeer hem/haar te masseren met klein rondje en probeer steeds bij zijn oren iets te doen.

groetjes noelle

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:28

tijd erin steken, blijven proberen en vertrouwen winnen van het dier. kan heel lang duren voordat het goed gaat maar uiteindelijk moet er verbeterng inzitten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:04

Je zou ook het uitknippen van de oren laten voor wat het is. Van de zomer worden ze vanzelf weer minder dik behaard.

Kan me voorstellen dat je als je wedstrijden of keuringen afgaat dat je het liever wel doet, maar als er geen goede reden voor is om het te doen zou ik het laten.

Zodra je gewoon ook al niet aan zijn oren kunt komen, kunnen wij je natuurlijk moeilijk tips geven hoe het je wel zou lukken. Als eerste kun je ervoor kiezen om gewoon stug met zijn angst te gaan knippen totdat ie doldtraait. Gevolg waarschijnlijk dat je hem dan over een tijdje amper bij zijn voorpluk kan aanraken omdat ie al bang is dat je aan zijn oren zit. Niet echt slim plan dus.

Met geduld kun je hem laten wennen aan het aanraken van zijn oren, zoals hierboven al genoemd en dat is denk ik ook de enige oplossing. Neem er tijd voor en probeer je paard te leren dat het aanraken van zijn oren juist prettig is en niet vervelend.

Maar zoals je zegt, kan me voorstellen dat het flink irritant is! Succes!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:03

mijn pony heeft het ook... als ik alleen al naar de oortje kijk gaat ze met het hoofd schudden Tong uitsteken ... duzz ik heb het maar opgegeven... mijn pony heeft geen super over behaarde oren en het scheelt bij mij een hoop gevecht Bloos en mijn pony blijft uiterraad super mooi Haha!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:14

Ik doe altijd de praam erop met oren uitscheren....Ga nu niet roepen dat ik een dierenmishandelaar ben.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:27

chalotje schreef:
Ik doe altijd de praam erop met oren uitscheren....Ga nu niet roepen dat ik een dierenmishandelaar ben.

idd, heb ik ook de eerste keer gedaan bij lotte, ze was zo aan het klieren, de tweede keer hoefde ik er geen praam om te doen, ze had haar keuze snel gemaakt Knipoog