Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

lachmar schreef:Nog ff een tip.
Iedere keer als hij niet goed op jou been wil reageren dan schop hem flink naar voren. (met je been of zweep) Blijf dit consequent herhalen dan verbetert het vanzelf als het goed is. Hij moet eerst gewoon weten dat ie naar voren moet. Doet ie dit niet dan laat het hem gewoon overdreven doen.
Over de balkjes, leg ze eerst op ongeveer een meter en dan kun je inderdaad kijken of je ze verder weg kunt leggen.
Succes.
felicity schreef:Heel erg bedankt voor de reacties. Ik vind het vrij lastig om overgangen te rijden. Steeds als ik weer wil draven duurt het gewoon heel lang voor dat hij reageert. Als hij dan eindelijk weg draaft probeer ik hem ook in een hoog tempo weg te laten draven.
.
monsera schreef:felicity schreef:Heel erg bedankt voor de reacties. Ik vind het vrij lastig om overgangen te rijden. Steeds als ik weer wil draven duurt het gewoon heel lang voor dat hij reageert. Als hij dan eindelijk weg draaft probeer ik hem ook in een hoog tempo weg te laten draven.
.
Mss moet je een keer proberen als je hem in de draf hebt om dan weer te gaan stappen en dit een aantal keren te herhalen.Waarschijnlijk gaat hij steeds sneller weg.Ik zou dit 4 of 5 keer doen en dan even door draven en dan nog eens een paar keer proberen.Wel heel consequent zijn en als hij niet op je been reageert een beste tik met de zweep geven.
Verder schrijf je dat je halverwege een lange teugel geeft en hij daarna helemaal niet meer wil.Is hij dan moe heeft hij nog niet zo'n goede conditie?of iets anders?
Probeer ook het werk zo afwisselend mogelijk te maken mss vindt hij het wat saai en loopt daarom niet zo lekker.Probeer veel overgangen te rijden en veel figuren blijf niet rondjes achter elkaar op de hoefslag lopen.En ga eens lekker met hem naar buiten, ga eens longeren, maak eens een sprongetje, geef hem eens een dagje vrij en laat hem dan lekker los.Ik weet natuurlijk niet of je dit al doet maar mij heeft het echt geholpen een paar jaar terug reed ik ook alleen maar op de hoefslag maakte af en toe eens een volte en dat was het maar mijn pony vond daar echt niets aan en was ook niet vooruit te branden nu geef ik hem veel afwisseling en rijdt hem inmiddels ook al weer stukken beter en hij loopt als een trein.
Kafue schreef:Als een paard niet aan je been is zou ik je niet aanraden om te schoppen. Dit stompt het paard juist nog verder af dan die al is.
Het verdiend de aanbeveling om direct achter de singel daar is de paardebuik het gevoeligst aan te drukken, trek desnoods je hak op voor het geval je geen spoortjes om heb. En denk erom spoortjes alleen als je je been goed stil kunt houden, Direct achter je been met de zweep aantikken helpt ook. Je moet veelvuldig die overgang maken stap draf stap draf. Hij leert van de overgangen niet van de kilometers achter elkaar draven.
Voor de overgang terug van draf naar stap mag je best even kort iets grover door komen om het de bedoeling duidelijk te maken.
Vraag je echter telkens af of je de hulpen goed gegeven hebt.
Balkjes draven is prima voor de takt dus zeg maar voor het gelijkmatige tempo en grote van de passen. Voor een paard van 1.63 met een normaal gangwerk een goeie meter ruim leggen en even kijken hoe die erover gaat. Het is niet de bedeoeling dat die harder of zachter gaat