Hoe in de hand krijgen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Hoe in de hand krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 23:01

Heej
had ff vraagje:
hoe krijg ik mn paard in de hand?
Ik doe volgens dat ik het denk
met mn handen op en neer en dan zie ik dat op een bepaald ogenblik zijn hoofd al wat meer naar beneden gaat en hij zijn nek kromt en sabbelt op het bit

Nu heb ik ff een rare vraag:
De 1e instructeur zegt:op en neer met je handen(zo als ik doe)
De 2e zegt:met je vingers spelen,alleen met het hand aan de binnenkant
En weer een 3e zegt dat je met je vingers moet spelen maar met beide handen

nou zeg Boos! zit ik nu ff in de knoei
welke instructeur zegt het volgens jullie juist? Vork

M3isSi3j

Re: Hoe in de hand krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:08

ik doe helemaal niets met mn handen.. ik rij hem vanachtere naar vore over zn rug en dan zoekt het paard zelf mn handen op en word nagevelijk..

Hoe meer jij zitten te klote in zn mond hoe meer je ook zit te verkloten..

Dus gewoon zorgen dat je contact heb en gelijke druk op bijde teugels, door middel van je zit en been hulpen rij je hem over zn rug en als die nagevelijk en aan je hand is kan je door middel van schakelen en ophoudingen hem verzamelen..

succes

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:46

Een goede raad; neem les van 1 instructeur,anders word het veels te verwarrend Knipoog

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 16:29

Handen op en neer Verward Wat moet ik me daar bij voorstellen...
Ik neem m'n teugels op maat zodat ik druk heb en dan drijf ik naar me hand toe en om haar los te krijgen rijd ik veel voltes en vraag ik beide kanten overdreven stelling..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:44

Ik weet echt niet wat je bedoelt met je handen op en neer maar ik zou hier wel direckt mee ophouden.Je moet je handen stil houden maar wel contact met de mond hebben en met je benen naar je hand toe rijden.Het helpt heel goed om veel overgangen te rijden dan worden ze vaak lekker los van en gaan dan vanzelf nageven en dat is wat je graag wilt. je moet niet met je teugels spelen, trekken en weet ik wat nog meer.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:31

ik sluit me aan bij monsera, houd je handen gewoon stil. daarnaast dus veel overgangen, maar ook heel veel figuren. rijd maar gewoon kriskras de piste door, veel van hand veranderen, en gooi daar overgangen tussen. lekker met een licht contact en op been en zit rijden.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:22

Handen altijd stil houden op de plaats. De buitenhand regelt de hoofd/halshouding en het tempo, door telkens hetpaard te begeleiden met parades.
De binnehand draait in voor de stelling hoe meer indraaiing vanuit de pols hoe meer stelling.

Het op en neer gaan met de handen is fout. Het spelen met de vingers niet maar dan alleen op de buitenteugel.

Verder natuurlijk vele overgangen en dergelijke.

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:42

whahaha Koe

Alleee: Ge mot 'm bie de kop houwe en net zolang schuppe tot 'm bukt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 14:21

Kafue schreef:
Handen altijd stil houden op de plaats. De buitenhand regelt de hoofd/halshouding en het tempo, door telkens hetpaard te begeleiden met parades.
De binnehand draait in voor de stelling hoe meer indraaiing vanuit de pols hoe meer stelling.

Het op en neer gaan met de handen is fout. Het spelen met de vingers niet maar dan alleen op de buitenteugel.

waarom zegt mn instructeur dat dan?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:54

Blue_Star schreef:
Kafue schreef:

waarom zegt mn instructeur dat dan?

Dat vraag ik me ook af? Want het is echt fout je moet je handen gewoon stil houden maar wel contackt met de mond houden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:01

Geen enkele zegt het juist, ik zou mn geld er niet meer aan verspillen maar aan een goede instructeur.
Ten eerste moeten de handen stil zijn, met je benen en zit moet je, je paard in de hand rijden.
De oplossingen van jouw instructeurs zijn allemaal korte termijn oplossingen, je kan best het gevoel hebben dat hij goed loopt, de B zal je ermee doorkomen, de L misschien ook wel, maar daarna loop je toch echt vast omdat de basis niet goed is.