Ruimer draven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Ruimer draven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 12:14

Hallo mensen

Daar ben ik weer... Haha! Haha!

Een tijdje geleden had ik een topic over mijn verzorg e pony...
Hij is nogal sloom aangelegd... ik moet zeggen dat het langzaam aan een beetje beter gaat door veel overgangen te rijden... Stap- draf-galop was als eerste aan de beurt.

Ik ben nu dus ook bezig omdat uit te breiden naar verschillende draf soorten... Op het moment dat ik hem dus in een een ruimere draf wil zetten.... bv middendraf verruimt hij zijn passen maar een heel klein beetje hij is eerder geneigt om gewoon sneller kleine pasjes te maken... Uitgestrekte draf is al helemaal nooit gelukt. Bloos

Mijn vorige pony's deden dit eigenlijk zo goed als uit zichzelf... gewoon iets meer benen geven en daar gingen ze al... maar omdat deze al niet echt super op het been reageerd wil ik juist daarom met deze oefeningen beginnen om hem het te leren...

Iemand tips???? Bloos

Groetjes Iris

VValar

Re: Ruimer draven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:17

Meer op de achterhand laten komen door idd vele overgangen te rijden, misschien een beetje wijken om het binnenachterbeen te activeren. Probeer een paar passen weg te rijden om vervolgens gelijk weer terug te rijden.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:27

ik heb een friesje, en die zijn altijd onwijze sterren in knieen optrekken op het moment dat ze meoten verruimen..

Ik heb het haar aangeleerd door in de wending voor dat ik van hand ging verandere een paar pasje te wijken of schouder voor te rijden zodat ze gedwongen werd om der achterhand er helemaal onder te zetten. zodra ik der dan rechtstelde gaf ik haar de ruimte om te verruimen en reed ik heel scherp naar de overkant en was dan al voor de helft (B of E) al weer terug op de hoefslag.

Doordat je maar een heel klein stukje doet heeft ze niet de ruimte op der voorhand te vallen en dus harder te gaan terwijl ze der passen verkleind (knieen optrekken in mijn geval).. Een ander bijkomend voordeel is dat ze wel terug moet komen op je zit omdat ze ander met der neus tegen de muur aanloopt.. je kan der dus terug rijden zonder te moeten gaan rukken en plukken in zn mond!

Heel veel oefenen en telkens je diagonaal een stukje verlengen.. Succes..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:04

Iris1702 schreef:
Hallo mensen

Daar ben ik weer... Haha! Haha!

Een tijdje geleden had ik een topic over mijn verzorg e pony...
Hij is nogal sloom aangelegd... ik moet zeggen dat het langzaam aan een beetje beter gaat door veel overgangen te rijden... Stap- draf-galop was als eerste aan de beurt.

Ik ben nu dus ook bezig omdat uit te breiden naar verschillende draf soorten... Op het moment dat ik hem dus in een een ruimere draf wil zetten.... bv middendraf verruimt hij zijn passen maar een heel klein beetje hij is eerder geneigt om gewoon sneller kleine pasjes te maken... Uitgestrekte draf is al helemaal nooit gelukt. Bloos

Mijn vorige pony's deden dit eigenlijk zo goed als uit zichzelf... gewoon iets meer benen geven en daar gingen ze al... maar omdat deze al niet echt super op het been reageerd wil ik juist daarom met deze oefeningen beginnen om hem het te leren...

Iemand tips???? Bloos

Groetjes Iris

Terug naar af... en scherper aan je been zetten Knipoog !
Uitstrekken, GOED uitstrekken lukt weinigen en voordat je dat gaat oefenen zul je je pony eerst scherper aan je been moeten zetten, uiteraard zorgen dat je zelf correct zit, zodat je pony op eigen benen in balans kan lopen! Goede begeleiding is van belang.