niet willen springen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annalover

niet willen springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:38

Ik heb een probleem...
Ik heb namelijk een haflinger waarmee ik momenteel alleen dressuur rijd. Dit gaat heel goed, maar 30 april ga ik mijn eerste springwedstrijd met haar doen. Gewoon in de B dus.. Maar nou gaat dit nogal moeilijk. Ze kan namelijk wel springen, maar als ze in een slechte bui is, kan ik haar niet eens normaal in galop krijgen voor de hindernis en ze echt heel vervelend is, krijg ik haar niet een voor de hindernis. Wie helpt mij?
Kus...

Kimpjeuh

Re: niet willen springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:06

als ze het echt doet uit pesterij en niet uit schrik laat je 2 iemanden naast de hindernis staan en iemand met een lange zweep achter je gaan en zo MOET ze over de hindernis dan belonen, enkele keren doen en dan zonder proberen, veel afwisseling brengen in haar werk en regelmatig belonen.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 12:22

Als de dressuur dan wel wil moet je misschien meer dressuurmatig blijven rijden tussen het springen door. Zorg dat ze eerst goed op jou let en dat je tempowisselingen met haar kan rijden. Dus ook draf-galop-uitgestrekte galop en weer terug. Rijd dan pas op een hindernis aan, niet te hoog...ze moet het leuk gaan vinden!

En natuurlijk inderdaad belonen.

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 14:59

Dank jullie wel!!
Ik denk dat ik er wel wat mee kan
Groetjes mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 17:22

Veel oefen springen in verschillende parcoursen.
dat kan op veel plaatsen.

Zodat je laag kunt beginnen en op kunt bouwen zodat ze vertrouwen krijgt in vreemde hindernissen.
Maar ook dat je niet na 3 keer hoeft te gaan, zodat ze ook weet dat het echt moet.

Heb je al veel oefen gesprongen, of stort je je nu in het diepe?

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 18:56

ja ik heb al veel oefenparcoursjes gesprongen en mn instructrice zei dat ik nu wel kon beginnen met concoursjes, dat het er toch ooit van moest komen. het gaat wel redelijk met springen maar het kan gewoon beter Bloos