problemen uit mijn proef

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annalover

problemen uit mijn proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:29

Even een paar vraagjes vanwege een paar problemen in mijn proef...
* als ik op de diagonaal enkele passen middendraf moet tonen, hoe veel moet ik er dan tonen en dan van waar tot waar?
* als ik vanuit verzamelde draf bij a moet afwenden en overgaan in verzamelde galop, moet ik dat dan bij het wenden doen, daarvoor of daarna?
Alvast bedankt!!! Bloos

groetjess.. sjoukje!

xMarieke

Re: problemen uit mijn proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:37

Bij beide gevallen zou ik eerst je wending afmaken en dan de overgang maken.

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 18:39

maar hoe wil je dat dan doen bij de middendraf op de diagonaal? het wordt nogal moeilijk om op de hele diagonaal middendraf te doen Ach gut
groetjesss

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:49

Eerst door de bocht heen en netjes rechtrichten. Dan 4 of 5 passen veruimen en terug naar arbeidsdraf zodat je wel netje de volgende bocht kan doen en evt van been veranderen (weet niet of je moet doorzitten). Zelf rijd ik geen proeven, maar dit lijkt mij het beste, zou ik ook zo tijdens de les doen.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:03

Idd eerst mooi rechtrichten. De jury kijkt vooral naar het midden van de oefening (valt mij op), dus met middendraf een beetje activeren en wegrijden zodat je op x volop knalt!!

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 19:07

Hartstikke bedankt!!
En als jullie tips hebben voor in mijn eerste springparcours.. zijn ook altijd welkom!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:58

Er staat enkele passen middendraf. Dit betekent niet dat je de hele diagonaal in middendraf behoort te rijden. Er moeten enkele passen middendraf getoond worden die voldoende beoordeeld kunnen worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:00

welke proef is dit? Een paar passen middendraf en verzamelde draf/galop komt bij mijn weten niet in dezelfde klasse voor.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 20:11

alles zoals je in de les zou doen...

wat dat bij mij zou betekenen:
diagonaal: afwenden, rechtrichten, opbouwen naar de middendraf, dan enkele passen voor de x, op x en enkele passen na x een echte middendraf en weer afbouwen
middellijn: afwenden bij a, rechtrichten, en hulpen geven voor galop

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 21:53

Lielle schreef:
welke proef is dit? Een paar passen middendraf en verzamelde draf/galop komt bij mijn weten niet in dezelfde klasse voor.

de B/M2 klasse toch? Clown (ik vroeg mijzelf hetzelfde af)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:38

rhijnauwen schreef:
Lielle schreef:

de B/M2 klasse toch? Clown (ik vroeg mijzelf hetzelfde af)

Haha dat was ook het eerste waar ik aan dacht! Vanaf de L1 moet je al de hele diagonaal en lange zijde middendraf rijden..

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 15:03

Nee het komt niet in dezelfde proef voor waha Knipoog
De ene is voor de B, maar omdat ze steeds zeggen dat ik eerder de middendraf moet tonen (ik heb twee ponys met de ene rij ik B met de andere M2) vroeg ik me dat van de middendraf af.
En ja bij de andere dat van verzamelde galop Bloos
Maar iig bedankt!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:21

Misschien bedoelen ze dat je eerder je middendraf moet rijden zodat het er beter uitkomt.. Dan zit je misschien wel al langer in middendraf maar dan zijn die enkele passen pas echt goed! En daarvoor heb je dan de tijd om "op" te rijden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:50

Een middendraf schuif je uit en neem je terug. Je stelt altijd eerst recht, waarna je uitschuift. In het midden moet je alles eruit hebben en zo schuif je weer terug.

Bij A, staat er letterlijk daarna? Daarna betekend daarna en niet ervoor of op. Je moet gewoon bij elke oefening er rekening mee houden dat de jury het goed moet kunnen zien.
Neem dus het daarna. Je rijd recht op de jury af en dus moet je aan kunnen tonen dat de overgang op een recht lijntje word uitgevoerd en niet gepaard gaat met een enorme uitzwaaier.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:41

annalover schreef:
Nee het komt niet in dezelfde proef voor waha Knipoog
De ene is voor de B, maar omdat ze steeds zeggen dat ik eerder de middendraf moet tonen (ik heb twee ponys met de ene rij ik B met de andere M2) vroeg ik me dat van de middendraf af.
En ja bij de andere dat van verzamelde galop Bloos
Maar iig bedankt!!

In de M2 proeven zitten helemaal niet van die overgangen, afwenden en dan galop...

Maar als je dat wel zou moeten doen, dan moest je afwenden en direct na het wenden galop aanspringen.

Enkele passen middendraf, dan moet je gewoon de diagonaal oprijden, beginnen met rijden naar je middendraf toe, op het midden zit je dan enkele passen in middendraf en daarna kan je weer langzaam terug gaan rijden naar je arbeidsdraf, zodat je op de letter weer in arbeidsdraf zit.

annalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 20:15

Nee die zitten er ook niet in weet ik
Maar in de les moeten we die overgangen wel rijden en mn instructrice is zo onduidelijk Huilen

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:51

Nee die zitten er ook niet in weet ik. Maar in de les moeten we die overgangen wel rijden en mn instructrice is zo onduidelijk.

Als zei dan onduidelijk is zou ik het eens met haar over hebben dat je graag een betere uitleg wilt, als je iets niet snapt of het niet geheel duidelijk is.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 21:29

annalover schreef:
Maar in de les moeten we die overgangen wel rijden en mn instructrice is zo onduidelijk Huilen

Ik zou dus aan haar vragen wat ze nu precies bedoelt daar betaal je haar ook voor dat ze jou dingen leert.Ze laat je dit ook met een rede doen ze moet jou wel kunnen uitleggen wat die rede is en wat ze er mee wil bereiken.Als het niet duidelijk is voor jou gewoon vragen en anders meerdere keren.Kan of wil ze dit niet dan moet je mss op zoek gaan naar iemand anders.