Wie kan mij helpen? Ik heb een superbrave 14 jarige merrie die heel goed kan lopen..en nu komt het probleem...KAN!
Dat wil dus zeggen alleen als zij er zin aan heeft en dat is echt waar..zij is haar hele leven niet echt goed bereden( alleen recreatief) en dat is voor mij heel duidelijk te merken. In het begin dacht ik nog hier komen we samen wel uit maar nu weet ik het ook niet meer. Wat is precies het probleem? Zij wil niet aan de teugel lopen en als dat door goed rijden ( heel erg de achterhand activeren) uiteindelijk toch even lukt gaat ze hangen als een gek aan de teugel waardoor het voor mij heel erg zwaar wordt haar te bereiden. Ik heb van alles al geprobeerd, bv heel ontspannen inwerken met mijn hand maar dat slaat kant nog wal, zo gauw ik dat doe maakt zij direct van de gelegeheid gebruik door haar neus weer omhoog te gooien en is ze weer precies daar waar ze zijn wil, met de neus in de lucht!
Lichamelijke problemen heeft ze niet, daar heb ik al naar laten kijken, het is puur rijtechnisch een probleem bovendien heb ik een heel zwaar paard met een grove hals en zoals jullie al wel zullen bergrijpen is voor mij dat gewicht van haar in mijn handen niet te houden! Bovendien wil ik dat ook niet want ik weet niet beter dan dat je een paard rijd met je been en niet met je hand maar als ik bij haar mijn hand niet gebruik loopt ze alleen maar met de neus in de lucht en kan ik maanden bezig zijn met ontspanning enz om haar nagefelijk te krijgen maar vergeet het maar! Ik wordt er nu een beetje moedeloos van, ik zit nu zelfs te denken over een hulpteugel terwijl ik daar altijd op tegen was, maar het rijden zo is niet leuk meer, het lijkt wel fitnissen! En voor het geval iemand wil komen met de tip om op het moment dat zij gaat hangen met mijn handen te gaan nageven ( omdat ik het hangen toch niet win) dat werkt ook niet, want ook daar maakt ze direct gebruik van door dan direct de neus weer in de lucht te steken! Wie o wie kent dit probleem en weet een oplossing?
(niet te hard he
)