Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kimpjeuh schreef:zo zie je dat die slof niet altijd goed is probeer zo veel mogelijk van die soort hulpteugels af te blijven, neem les!!! en veel voltes, jah als dat niet helpt misschien laten nakijken dat er iets vastzit in haar schouder ofzo maar met slof snap ik niet hoe je zoiets oplos, het is eerder je pony naar beneden dwingen, bij fout gebruik heeft dit erge gevolgen!

M3isSi3j schreef:als die linksom moeilijk is zit die dan ook aan de linkerkant vast?
Probeer is zonder enige druk op je teugel te rijden waar je paardje juist druk zoekt.. alles op je andere teugel doen en vooral met je benen en zit rijden.. in het begin is het rot maar op een gegeven moment zal je merken dat die links los laat en rechts gaan oppakken en zo gelijk in gewicht in je handne komt..
Drijf hem ook met je linkerbeen goed tegen je rechter teugel aan.. hoe meer die rechts oppakt hoe losser die op links word en zo trek je het verschil gelijk.
In het begin zal die linksom contra gestelt lopen, niets van aantrekken! Rechtsom moet je daar in tegen proberen zoveel mogelijk recht of contra gestelt te rijden en zo min mogelijk toegeven aan de binnen stelling.. ook dit weer zonder druk aan te nemen op je linkerteugel hoe aantrekkelijk dit ook is.
Na een tijdje, als die dus druk neemt op rechts en druk laat op links, zal die dus losser worden in zn rug en goed recht gesteld zijn en daardoor ook makkelijker en losser in de wendingen zijn. Je zal dan ook merken dat die makkelijker nageeft en beter te schakelen is
Succes
wees creatief, en lees vooral het stu kdat ik ge quote heb eens goed en aandachtig door ! 

Bienotje schreef:Nu weet ik niet of voor mij nu precies hetzelfde geld, dus vandaar vraagik het nog even. Voor miuj geldt dat het paardje altijd boven zijn eigen tempo loopt. Voor het gevoel kan die tijdens het rijden alleen maar in worden gehouden met de linkerteugel. Asl ze te hard gaat op de rechterhand, heb ik links nodig om haar terug te nemen en als ze daarna weer langzamer gaat kan ik pas weer stelling naar rechts vragen.
Op de linkerhand voel ik haar ook vaak te ver stelling te overdreven aannemen waardoor ze nog wel eens over dr buitenschouder wegpiept. Rechtsom is veel de stelling naarbuiten omdat ze die kant op moeilijker vind.