Nu ik weer meer aan t rijden ben begint ze af en toe stout te doen. Achter de teugel lopen, teugelkreupel lopen als ik meer aan haar vraag.
Nu is mijn rijstijl ook nog niet top, en ik ben dus ook iemand die denkt dat het aan ruiter ligt ipv. paard.
Maar toch. heeft iemand tips voor mij, waarom ze soms teugelkreupel loopt, onregelmatig soms. Zodra ik dus inderdaar meer been geef is het weg, maar dan komt er wel iets anders.
Lees niet verkeerd, er zitten ook goede momenten bij, (lange ook) maar soms als ik terugkom in stap gaat ze ineens achter de teugel. Zelf ben ik te bang dat ik snel te kort zit met mijn teugels.. Dus laat ik ze wat langer, en dan loopt ze ook fijner. Ze doet het ook omdat ze nu meer met haar achterhand gaat werken.
Het paard is nu klinisch goed in orde, dus er kan niets medisch zijn, bij mijn instructrice doet ze het niet.
Het voelt alleen zo vervelend die onregelmatige passen in draf... (af en toe dan) en dan ben ik bang dat er wel iets is...
Is het nog omdat ze nog slap is, en omdat we nu net opnieuw zijn begonnen? Ze moet ook naar de tandarts onderhand, want dat is 2 jaar geleden, kan dat ook een reden zijn?
Wat een vragen he