Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dus het paard kan het al wel. Ik weet wel welke hulpen ik moet geven e.d., ik heb anky ooit horen zeggen dat ze de piaffe aanleert vanuit stap op de linkerhand en de passage vanuit draf op de andere kant.
haha..Belli schreef:Ik ben het momenteel zelf aan het lerendus het paard kan het al wel. Ik weet wel welke hulpen ik moet geven e.d., ik heb anky ooit horen zeggen dat ze de piaffe aanleert vanuit stap op de linkerhand en de passage vanuit draf op de andere kant.
!
Kaja schreef:Vanuit de draf rijdt je een of twee passen piaffe en dan schakel je door naar de passage.
Zo train je verder om vervolgens de oefeningen in te zetten op de grote volte.
Citaat:De passage oefen je vanuit de piaffe.
Citaat:Je drijft je paard op een rechte lijn geleidelijk voorwaarts waarbij je je paard gesloten rijdt en verzameling blijft onderhouden!
Citaat:Dan herhaal je die oefening steeds ietsje langer.
Citaat:Vanuit de draf rijdt je een of twee passen piaffe en dan schakel je door naar de passage.
Citaat:Vervolgens rijdt je vanuit de draf naar de passage naar de draf.
Waarbij je de draf meer impuls en sprongkracht moet geven.
Zo train je verder om vervolgens de oefeningen in te zetten op de grote volte.Citaat:Veel fouten worden gemaakt tijdens het aanleren en trainen van de passage, daarom is het belangrijk om maar enkele passen per keer te vragen. Rijkelijk je paard te belonen en in het begin regelmatige en gelijke passen te verlangen, zodat je later meer expressie eraan toe kunt voegen!
..