tippen in beugels houden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandikeuh

tippen in beugels houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 20:23

heey , ik ben hier weer eens met een vraagske eh Lachen

als ik aan het rijden ben let ik in het begin goed op mijn houding , maar vanaf ik een kwartiertje ben aan het rijden ofzo , zitten niet meer mijn tippen in mijn beugels , maar heel mijn voet tot aan de hakken van mijn botten .... Frusty

mijn vraagske is nu of jullie tips hebben om ervoor te zorgen dat alleen mijn tippen in de beugels blijven Verward

ps : ik weet dat ik mijn hielen naar beneden moet drukken en dat het dan normaal wel zou gaan , maar ik kan mijn hielen maar voor 1 rondje rond de piste ofzo naar beneden houden Bloos Bloos

Thx ! Cool

M3isSi3j

Re: tippen in beugels houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 23:19

heb je misschien een foto van je beenligging? Vaak is het zo dat als je knieen te weinig kontact hebben met het zadel (dus dat je je knieen niet klemt maar juist los heb van het zadel) dat je dan te veel speling krijgt in je beugels met als gevolg dat je voeten er contant door heen glijden.

A-symetrische beugels of schuine blokjes kunnen er voor zorgen dat je je knieen beter aansluit aan het zadel. Ook werken rijlaarzen heel goed om je onderbeen rustiger te houden waardoor de speling ook al een stuk minder word.

Als dit beide nog niet werkt kan je ook een stukje korten gaan zitten, zo word de kans verkleint dat je het contact met je beugel verliest, waar ook weer voor speling zorgt

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:12

of zonder beugels rijden om te voelen hoe het is om lang in je been te rijden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 13:45

Het heeft ook met je spieren en pezen te maken.
Nu ik al een tijdje weinig rij (1 keer in de week) merk ik dat ik veel meer moeite heb om mijn hakken uit te drukken.
Door grondoefeningen te doen (zonder paard dus) met strekken en flexen van je voeten terwijl je op de grond zit met je benen rechtvooruit, kun je dit verbeteren.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:36

Hallo, ik had daar 1st ook veel last avn, en toen heb ik m'n beugels 1 gaatje kortgedaan, en ehm.. gewoon veel oefenen..Tong uitsteken:D ha!ha!

suc6!! Eva.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:07

Kijk ook naar de rest van je beenligging. Als de draai in de bekken al niet goed is, is het ook bijna onmogelijk om je voet goed te houden.
Verder veel oefenen, als je gaat rijden zet iemand naast de bak, desnoods je buurmeisje. Iedereen kan zien hoever je voet door de beugel zit, als je vaak genoeg herinnert wordt, zal je je voet vanzelf goed houden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 00:24

goh t woord tippen?? nog zo over nagedacht..
bij tippen den ik aan een tip (info)
of aan een fooi.

maar ik begrijp dat t ook je tenen zijn..

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:27

Iris82 schreef:
Het heeft ook met je spieren en pezen te maken.
Nu ik al een tijdje weinig rij (1 keer in de week) merk ik dat ik veel meer moeite heb om mijn hakken uit te drukken.
Door grondoefeningen te doen (zonder paard dus) met strekken en flexen van je voeten terwijl je op de grond zit met je benen rechtvooruit, kun je dit verbeteren.

Deze werkt ook: 2 passen op je tenen lopen en dan 2 passen op je hielen en dit herhalen.
Trappen lopen op je tenen.
Heel oud, maar het werkt nog steeds